Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18527 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2024.01.22 15:48:58 (18527.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Maugleee @ 2024.01.10. 12:06:57


A tűzfalon, szemből nézve a bal felső sarkában nincs tábla?
2024.01.10 12:06:57 (18526.)
Maugleee
(Budapest)
Sziasztok fórumozók!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy hol találom a motorszámot a jimnyn. G13Bb 1999 es?
Köszönöm.
2023.12.29 21:01:45 (18525.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: P.Misi @ 2023.12.29. 18:13:43


Bontóban biztos találsz,sok jobb kormányost szednek szét.
2023.12.29 18:13:43 (18524.)
P.Misi
(Nsipek)
Sziasztok!

Az elsõ tengely elõtt lévõ keresztmerevítõ eltörött. Jobb kormányos autóra tudok itthon vásárolni ùj alkatrészt? Esetleg tud valaki cikkszámot.

Üdv

Misi

P.Misi szerkesztette 2023.12.29 18:14:28-kor.
2023.12.24 19:28:11 (18523.)
Herakles
(Debrecen)
Van egy eladó Jimny hátsó kardántengelyem.
Nem tudom hol hirdessem meg, kis közösség vagyunk akit érdekelhet...
2023.11.25 12:44:27 (18522.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43


Csak még egy tisztázó kérdés: annak ellenére, hogy a tiédben kicserélted az R72-es gyenge csapágyait - már ha jól emlékszem a töviről-hegyire lefényképelt dzsimnisszeiádra -, azután is megellhet előbb, mint egy 7me-s?..
2023.11.22 12:07:36 (18521.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 07:48:18


( Érthetőbben fogalmazva a ’hajnali’ válaszomat, merthogy nem aludtam eleget: )

Kösz’ a gyors választ; a tegnap estit nemkülönben! Bár a távrecsegőm képernyős-tapicskás, de 3G-s (volt), így most ... (+ tudod milyen "alusipkás" lennék..)
A szerelőm alighanem me-s után érdeklődött, mert pontosan képben van, hogy a 72-esek menetrendszerűen megellenek, és hogy mitől.. S az me-sektől bontottban sem kell tartani? Szóval nem lenne jobb a mostaniban - már ha menthető még, tekintettel a fogaskerék árakra és munkadíjra - szóval az én 72-esemben kicserélni a védelem nélküli csapágyakat?
Megadhatom esetleg a váccáp számod a szerelőmnek? - a kapcsolatunk szintén fórumos eredetű, csak ő még a Vita’ korszakban járt itt; aztán sokáig volt Jim’-je is (most Paj’ó-s). Ti ketten biztos elcsevegnétek egy olyat, amit még felvenni is érdemes lenne az utókor számára..!

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 12:10:46-kor.
2023.11.22 07:58:55 (18520.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 06:31:56


Igen, egy olyan lenne a bölcsek köv...kocsija!.. Mert bár az ABS-t ki lehet iktatni, belső kapcsolással is; no de a hátsó kerékcsapágy cserélőjét is megizzasztja, vagy akár rádob egy 100-ast...
2023.11.22 07:48:18 (18519.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43


Kösz’ a gyors választ; a tegnap estit nemkülönben - bár a távrecsegőm képernyős-tapicskás, de 3G-s (volt), így most ... (+ tudod milyen "alusipkás" lennék..)
A szerelőm alighanem me-s után nézett, mert pontosan képben van, hogy emezek menetrendszerűen megellenek, és hogy mitől.. S az me-ektől használtan sem kell félni? Szóval nem jobb a mostaniban - már ha még menthető (ld. fogaskerék árak ill. m.ktg.) - szóval kicserélni a védelem nélküli csapágyakat?
Megadhatom esetleg a váccáp számod a szerelőmnek? - a kapcsolatunk szintén fórumos származású, csak ő még a Vita’ korszakban járt itt; aztán sokáig volt Jim’-je is volt (most Paj’ó-s). Ti ketten biztos elrecsegnétek egy olyat, amit még felvenni is érdemes lenne az utókornak..!

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 07:54:11-kor.
2023.11.22 07:24:59 (18518.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43


Mi a gyengébb az újabb váltóban amitől kevésbé megbízható?
Az enyém még g13bb motoros, az gondolom még az R7me váltóval van szerelve.
2023.11.22 07:09:41 (18517.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: geo @ 2023.11.22. 07:06:43


https://www.bigjimny.com/index.php/forum/7-jimny-technical/64186-r72-to-r7me-conversion-guide
2023.11.22 07:06:43 (18516.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:24:14


Használt R72 típusú váltót csak akkor szabad venni, ha a kopott alkatrészek ki lettek cserélve benne. Ha nem tervezel váltó felújítást, akkor ne vegyél ilyet, még ha esküszik is rá az eladó, hogy milyen jó. A korábbi R7me típusú váltó megbízható, és nem megy tönkre. Én mai tudással R7me váltót vennék, ami a váltó végén lévő konzol farigcsálásával beszerelhetó. Nem tudom, hogy lehet-e még alkatrészt kapni a belsejéhez, de ha egy ilyet felújítasz, akkor az örökös darab lesz. Itt az UK-ban aki tudja mit csinál, annak csak R7me van az autójában...(az enyémben meg marad a felújított R72, amíg meg nem ellik. Tekintettel arra, hogy nem használom az autót, sokáig jó lesz! :D )
2023.11.22 06:31:56 (18515.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 06:12:24


Rövid ideig volt karos meg láncos. Talán 3-4 évig. És talán volt olyan is ami nekem a legszimpatikusabb , amelyik karos osztóműves láncos a motor de még nincs benne ABS :)
2023.11.22 06:27:13 (18514.)
Hegyjáró
(Bp.)
// aki az alábbiakat olvassa, vegye észre, hogy csúszik a válasz, mert én közben szerkesztgettem..
2023.11.22 06:12:24 (18513.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 05:42:15


Neeem, az az osztómű... az maradna a régi: semmi baja + mindig mondom, hogy a behúzó e-motor önállóan nemigen szokott tönkremenni; a levegős kerékagy-kapcsoló rendszer pedig mindkettőben ugyanaz!..

Bár eredetileg én is inkább karosat kerestem volna, de ha Geo már akkorra végigjárta volna a váltó szétszedését-kielemzését, inkább arra törekedtem volna, hogy semmiképp se azokból, amelyikbe olyat tettek! És így azt kell mondjam, nem az én évjáratom (’09) volt a Jimny-k csúcsa - mert már a púposokat is hitványabb anyagokból kezdték csinálni -, hanem a korábbi váltós, de már láncos vezérléssel.

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 06:18:44-kor.
2023.11.22 06:10:11 (18512.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:56:39


Csak nem ment teljesen gatyára a váltód. Ma szedi szét a szerelőd?
Kíváncsi vagyok mit mond, majd írd meg hogy mi volt vele .
2023.11.22 05:56:39 (18511.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:24:14


Ha cserésre darálta, örök lelkiismeret-furdalás lesz, mért mentem még vele a hétvégén egy keveset (~25+50_km, ám ebből az első felvisítás csak a második közepén jelentkezett); de a szerelő - aki már túl van vagy féltucatnyi Jim’ fok.váltó és osztómű javításon - a telep sáros-kavicsos útján még tegnap sem hallotta ki (múlt pénteken, amikor hűtőztek vele, meg szakadt az eső is), csak ahogy kimentünk az aszfaltra...
Meg aztán, ha már hazafelé - és esetemben egyben a műhely irányába tartasz, ki az, aki nem úgy van vele - főként, amikor még teng.kapcsolónak gondolod -, hogy mostmár csak begurítom ’lábon’?..

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 06:02:17-kor.
2023.11.22 05:42:15 (18510.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:24:14


Régi váltót raknál bele ami még karos kapcsolású?
2023.11.22 05:24:14 (18509.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 05:17:24


Maholnap szedi szét, meg Geo-val is igyekszem beszélni; de a szerelő már érdeklődött a régebbi fajta, bontott után is: 150_kFt...
És akkor ezért játszódott le ilyen hamar: amikor a csapágy már jellegzetes hangot ad, közel a golyók összecsúszása és fogaskerekek excentrikus darálása.. Kérdés, mennyit ért - ha jól emlékszem, 1..3-asban is csinálta(?)

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 05:30:33-kor.
2023.11.22 05:17:24 (18508.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.22. 05:12:34


Akkor irány a váltófelújító :)
2023.11.22 05:12:34 (18507.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.22. 04:59:49


Meghallgatta a szerelő, és a váltó - alighanem a Geo-féle tönkremenés... A kérdés, melyik szakaszában, mert akkor a tegnapelőtti fel-felvisítások nem a kuplung csúszása volt, hanem a fogaskerekek kezdtek darálódni..?

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.22 05:18:28-kor.
2023.11.22 04:59:49 (18506.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.21. 17:17:09


Ha szarozik a kuplungod csináltasd meg azt is, ha szétesik valami benne és szétver valamit az többe fog fájni.
2023.11.21 17:17:09 (18505.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.20. 16:32:20


Jól meg lett nézve, és jól ki lett dobva az egész, úgy szét volt menve az alja... Új, másnapi megérkezéssel ~50_kFt + m.díj - már az bordádzik benne.

A (meg)hajtómű hang sokáig olyan volt, mint egy bárhonnan is jöhető, ford.szám függő fém/műa. rezonancia, és csak ~1/2 tankja kezdett el jönni a motor környékéről egy állandóbb, a huhogásnál ’szürkébb’, de morgásnál finomabb, s a ford.számmal arányos, gázadásnál kifejezettebb zaj. Az első csúszás meg ~50_km-en belül jelentkezett - először emelkedőn, elinduláskor - és tette leállóssá.
A Maru’-mnál (~1/4_MKm) többször volt állítva, felszabályozva, meg cserélve is, de egyszer sem vált ilyen gyorsan kezelhetetlenné a helyzet - vagy az már szegényke annyival gyakrabban járt szerelőnél, hogy előbb ki lett szúrva?..

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.21 17:23:11-kor.
2023.11.20 16:32:20 (18504.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.20. 11:36:17


Jól nézzétek meg hol folyik el a víz . Ha egyszer megmelegszik akkor vehetsz egy új/jó hengerfejet rá. A kuplungnál a csapágyak szoktak szólni , kinyomó vagy a váltóban valami, ha már a szerkezetből jön a hang akkor már biztos van baja szegénynek :)
2023.11.20 12:09:06 (18503.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.15. 17:57:27


A zaj viszont a kuplung volt - és itt is a hirtelenség...
Pár tartállyal ezelőtt még csak audiophil hangváltozás, és még a múlt héten sem volt egyértelmű, hogy micsoda - tegnap meg 10_km alatt 10_évet öregedtem, hogy ne kátrányos helyzetű negyedben szakadjon szét... Ma kísérlek meg átgurulni vele a szerelőhöz (~5_km, kertek alatt), aztán ... második vaskos kiadás, tragikus hirtelenséggel..!
( Igaz, ennél is elmondható, hogy nem tudni, hogyan taposták az első 60k_km-en..)

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.20 12:11:57-kor.
2023.11.20 11:36:17 (18502.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.16. 12:16:29


Maga a hűtő... Bár gyári volt, de ez nálam nem mérvadó: ennek az elejét előttem megtörték, és alighanem egy bontott került bele; aminek az előzményét meg ki tudja...
Meg aztán "gyári": alum. test, műa. végekre fogazva... A "múlt században" - ’91 - még az indiai Maruti-mé is réz volt, hogy 30 év alatt többször is meg lehetett menteni forrasztással!
A durva a hirtelenség volt: sokáig csak 1,5_dl, aztán - mióta nem írtam - már 3,5 (még ez is belefért volna, hogy csak a kupak szelepe legyen); ám még aznap történik: elmentem kupakért, s akkor már a közeli gazdaboltba - amit alagsori garázsból alakítottak ki, és csak előtte lehet parkolni - úgy láttam megy (felfelé jövet), hogy már zuhanyzik... Ha nem, csakhamar eldobja a vizet, és repedtem volna?..
2023.11.16 12:16:29 (18501.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.16. 07:23:05


Másfél deci nem nagy hiány , nem hiszem hogy gondot okozott. Igazából akkor van gond ha latod hogy pirosba szaladt a hőmérő, rövid időre is.Ha szaga van akkor az vagy szivárgást jelez , vagy ráfolyt a motorra és nem lett lemosva róla a fagyálló.
2023.11.16 07:23:05 (18500.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.11.16. 05:17:57


Úgy is gondoltam, hogy a szivattyúnak a tömítése :) A kupak rugós szelepe Suzu’ szgk.-nál nálam rendszeresen ellankadt (~20+ év után a gyári, utána meg az utángyártottak..)
De ~1,5_dl hiány, gondolom nem vághatta szét ugye?.. s amióta pótoltam, nem csökkent láthatóan. A szagon kívül egyelőre nem érhető tetten szivárgás, de persze viszem szerelőhöz ASAP.

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.16 07:28:20-kor.
2023.11.16 05:17:57 (18499.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.11.15. 17:57:27


A pumpa nem lankad,maximum el kezd folyni,és az probléma . Ha megfőzöd a hengerfejet akkor lehet rá venni újat mert síkba csiszolni nem lehet . Vigyáz rá hogy legyen hűtővíz rendesen benne mindig!
Ja, és a kupak se megy nagyon szét.

Gee szerkesztette 2023.11.16 05:18:20-kor.
2023.11.15 17:57:27 (18498.)
Hegyjáró
(Bp.)
"... and now for something completely different..."

A hűtő kupakjában levő túlnyomás-szelep vagy a hűtőfolyadék keringető /"vízpumpa"/ ellankadása mennyire jellemző a VVT-seknél? - olyan szagot ont a hűtőrács felől, és ~1,5_dl folyadék hiányzott is; bár utóbbit fogalmam sincs, mikor néztem előtte - lehet akár évek is...
Kb. azóta van egy jellegzetes rezgéses zaj is elölről - ez persze lehet véletlen egybeesés is(?)

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.15 18:04:18-kor.
2023.11.15 17:38:10 (18497.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2023.11.04. 17:36:33

Előzmény: Gee @ 2023.11.05. 05:21:17


Ez nem feltétlen a brit birkavese esete /M.P’s Gy.g./:
különösen alapjáraton visszaterhel annyit az áramfejlesztőn /generator-on/* keresztül, amit az ECU még nem ellensúlyoz /kompenzál/ - ezt mindenki megnézheti-kihallgathatja csendes helyen vesztegelve -, ami pont leszedheti a puffogást okozó tüskéket; és akkor emez alapjárat-szabályzási gond: túl magas, s úm. ’zajos’.
A 1+l-es fogyasztás-megugrást viszont aligha magyarázza... E10-est itatsz vele? ( A "99’-es benzin"-ről azt hittem, az oktán-szám - és azok még E5-ösek -, de aztán rájöttem, hogy a kocsi évjárata :D

Előzmény: papas @ 2023.10.22. 16:14:33



* http://molnosangela-nyelvunkert.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=91&Itemid=124&lang=hu

Hegyjáró szerkesztette 2023.11.15 17:45:22-kor.
2023.11.05 05:21:17 (18496.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2023.11.04. 17:36:33


Ha teljesen megszűnik akkor lehet hogy elektromos probléma van. Bár kicsit gyanus a dolog :)
2023.11.04 17:36:33 (18495.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2023.10.26. 20:55:35


Szerelőhöz még nem jutottam el, de van egy érdekes jelenség, amit most vettem észre.
Ha felkapcsolom a tompított fényszórót, akkor a puffogás megszűnik. :D
2023.10.26 20:55:35 (18494.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.10.26. 11:55:10


Így van, bármi lehet :) Ha valamelyik henger gyengélkedik akkor úgy is szét kell szedni. Szemrevételezés után okosabb lesz az ember.
2023.10.26 13:54:00 (18493.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: osvath14 @ 2023.10.02. 19:41:14

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.10.25. 00:20:57


ill. a Sunnyside’-osoktól nézd meg ezt is:
https://sunnysideoffroad.com/bunejug/
- mondjuk ez szerintem csak ötvözi az uti-futi hátrányait a tetősátoréval :D + majd’ u.o. nehéz, mint a Stomper; VISZONT: egy tetősátornál szerintem előnyösebb és rugalmasabb m.o.!
ÉS mindkettő fele olyan könnyű, mint a ’Répák’ + nézd meg a felfügg.-üket ;)

Ha tetszik, esetleg összefoghatunk a beszerzésükben - és akkor eleve úgy válaszolok nekik -, hátha úgy könnyebb(?)

Hegyjáró szerkesztette 2023.10.26 13:59:36-kor.
2023.10.26 11:55:10 (18492.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.10.25. 05:15:39


Az meg - gondolom - gyűrű v. szelepszár, esetleg hengerfej, ugye?
2023.10.25 05:15:39 (18491.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2023.10.24. 21:04:35


Lehet az egyik hengerben már alacsonyabb a nyomás azért eszik többet.
2023.10.25 00:20:57 (18490.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: osvath14 @ 2023.10.02. 19:41:14

Előzmény: geo @ 2023.10.05. 20:22:01


Pont ugyanezt akartam még írni, hogy egy "ócóbbat" láttam élőben is - de az is volt vagy 1/4_mFt, már 5+ évvel ezelőtt is - és még a csíki koma leharcolt, járókeretes kocka Defenderén is kőbunkónak hatott + még szar is volt...
És tusolni egyik alatt se akarj: mocsárba fog süppeszteni, hogy végül csőrlő is kell :D
De ez a Dakar-os tetőcsomag’ is közelíti egy pőrekocsi árát - kéne ilyet gyártani itthonra!.. -, meg nem énekel mondjuk már 70-80-nál?
Továbbá ld. még ennek a környékét:

Előzmény: Hegyjáró @ 2017.04.11. 18:48:53



Előzmény: osvath14 @ 2023.10.02. 19:41:14


És ezt nézted?

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.07. 13:54:53

A nyáron írtam nekik, és gondolkodnak az EU-ba juttatásán is.
Ami tetősátor elmenne Jim’-re is
https://www.motortrend.com/news/suzuki-jimny-rooftop-tent-form-fitting/
az egyrészt csaknem olyan drága, mint egy teardrop; másrészt ebben sem csinálsz semmit + ld. még viharban szívni vele.

2023.10.24 23:15:34 (18489.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2023.10.22. 16:14:33


A gy.trafó megsülése - hengerfej felett milyen meglepő! - az egyre gyakoribb torpanásokat okoz; a holtpont-jeladóé - aminek meg miért is kell megsülnie? - fordulatszám ugrálást. De az elsővel szívva én is pont ugyanezeket néztem végig (cserélni végül csak a gyertyákat, meg végül persze a tarfót); sőt, én kinőgyógyászkodtam az EGéR-szelepet is - persze eredménytelenül..
Gyújtás-kábelek?..
Fogyasztás-növekedésem nekem is van, de azért nem ennyivel (+0,5_l talán?); meg büdösebb a kipufogás - mondjuk utóbbit csak hidegen, kiálláskor szoktam tudni szaglászolni :) Viszont az E10-ből bármit kinézek: amikor behozták, pont ennyivel ugrasztotta meg (abban mondjuk benne lehetett a helyi kút is, miszerint ha már keverés, ... de azóta inkább kizárom), de a 99-esek általában E5-ösek, nem?
Én még a tartályt ereszteném le szívesen, mert tankolás előtt/után egy leheletnyivel macskásabbnak érzem - de az nagyobb szopás lenne a jelenlegi helyzetnél...
2023.10.24 21:04:35 (18488.)
papas
(Szeged)

Előzmény: Gee @ 2023.10.24. 05:15:02


Sajnos ilyen műszerem nincs. Csak fel kell keresnem az autószerelőmet.
2023.10.24 05:15:02 (18487.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2023.10.22. 16:14:33


Kompresszió rendben van,mértétek?
2023.10.23 08:34:04 (18486.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: papas @ 2023.10.22. 16:14:33


Kíváncsi leszek a megoldásra, az enyém is ugyanezt csinálja. Mondjuk már megtanultam vele együtt élni...
2023.10.22 16:14:33 (18485.)
papas
(Szeged)
Sziasztok!
Jimnymnek megjött nagyon az étvágya (99’, benzin, g13bb)
Eddig 7,5-8 liter között volt a fogyasztása, most ugyanolyan felhasználás mellett 10 liter.
Amiket csináltam neki:
gyertyákat, beszívott levegő hőmérséklet szenzort, hűtővíz hőmérséklet szenzort cseréletem, (a vízhűtőt is cseréltem, de azt csak azért, mert pont elfáradt vagy hengerfejes lett, most figyelgetem a vizet, mert a leengedett nem volt túl tiszta.).
Vettem bele egy trafót, mert nem olyan szép az alapjárat, a kipufogónál lehet hallani pici puffanásokat, de akárhova rakom az új trafót, ez puffog továbbra is.
Megnéztem a fojtószelep-házat is, nincs lerakódás, szép tiszta.
Az autó am rendesen működik, húz, nem dadog, menet közben nem lehet érezni ezt a puffogást, csak szinte már szemmel láthatóan kortyolja a drága benzint.
Vettem bele ezt a csoda spurit is, de.... na inkább hagyjuk :)
Valakinek vmi ötlete?
Lamdaszondát lehet vhogy házilag tesztelni, h jól működik-e?
2023.10.05 20:22:01 (18484.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: osvath14 @ 2023.10.01. 20:47:22


Nekem ez van fent. A gyári tőcsavarok M10 méretűek a Jimny-n. 2db van minden "lábhoz" azaz összesen 8.

https://www.xshockdakar.com/en/shop/details/7/1/suzuki-jimny/roof-rack-xl-+-aluminum-plate-suzuki-jimny.html?keyword=Roof+rack

A tetősátor nem Jimnyre való szerintem. Még a Land Rover tetején is hülyén mutat (össze csukva). Akkor már inkább egy 2m hosszú utánfutót vontatnék, amit, ha ügyesen megcsinálod, akkor a sátort fel tudod szerelni a tetejére, alulra meg akár kihúzható konyha, fiókok stb alakítható ki. Csak a fantázia és a pénztárca kérdése. Ja, és egy tisztességes tetősátor annyiba kerül, mint az utánfutó! Izlések és pofonok...
2023.10.02 19:41:14 (18483.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.10.02. 09:21:13


Pont a caretta lakókocsik kapcsán kezdtünk el tetősátorban gondolkodni. Fürödni főzni azokban is kint lehet csak.
Na, meg a minap vontattam egy corsat kb. 30 km-t. A lakókocsi is hasonló élmény lehet mégha picivel könnyebb is. Szóval ezért terelődött a gondolat a tetősátor irányába. Ha tudnám a módját, hogyan és mire tehetem fel az autóra szerintem beruháznánk egyre bármilyen drága is.
2023.10.02 09:29:55 (18482.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.10.02. 09:21:13


"Kull vahad!.." (Dűne) - M.i. et. mindent (is) olvas: a h.sz.-emben máris egy csepp-utifutis reklám... Nálatok is?
2023.10.02 09:21:13 (18481.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: osvath14 @ 2023.10.01. 20:47:22


Mindenek előtt: milyen célra? - mert az esetek többségében lebeszélnélek: súlypont-emelkedés, űrszelvény-növekedés (nem fogod leszedegetni..) menetszél-ellenállás ill. ’éneklés’ (erős oldalszél a kerekített szekrényen is horror!..) aztán vízszint-kényszer, felállítás & ~pakolás beléje viharban, stb. Korábban már kitárgyaltuk ezt itt v. a Csevegőben, hogy én vetettem fel, és lebeszélődtem :)
Ha mindenképp - avagy olyan a cél -, akkor könnyűt, áramvonalas fedvénnyel; és ami hátra nyúlik ki, hogy alulról lehessen felmenni - drága lesz, ill. ilyenre talán nem is emlékszem..(?)
Egy csepp-utánfutó se jó igazán, de egyelőre használhatóbbnak tartom - ld. szintén a Csevegőt nemrég, ill. korábban is, kb. 2x.

A sínek végén levő műa. fedés könnyen lepattintható - úgy emlékszem, belülről kell először megnyomni -, s rögtön látod a csavarozást. Tőcsavarok, nem esnek be a tetőbe.

Hegyjáró szerkesztette 2023.10.02 09:26:45-kor.
2023.10.01 20:47:22 (18480.)
osvath14
(Tét)
Sziasztok. Tetősátor vásárlásán gondolkodunk, és az lenne a kérdésem felétek ezzel kapcsolatban, hogy a gyári tetősín helyett, mit szokás ilyenkor feltenni a Jimnyre? Olyan tetőcsomagtartót ami rögtön a "tetőn" támaszkodik, szóval nem a gyári síneken?
A gyári sínek amúgy simán csavarozottak igaz? Mert ebben az esetben a már meglévő ( maszekban gyártott és masszív) tetőcsomagtartómat is alakíthatom én úgy, hogy rögtön a tetőhöz legyen csavarozva nem?
2023.09.25 05:22:18 (18479.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: ZÉ. @ 2023.09.24. 11:30:26


https://www.fekmester.hu/
Itt biztos találsz valamit ami jó neked ;)
2023.09.24 11:30:26 (18478.)
ZÉ.
(Gyenesdiás)
Sziasztok!
3,5 cm magas MTZ fülketartó bakokkal elemeltük a kasznit az alváztól, így a két kis fék összekötő gumicső rövid lett. Valaki tudna segíteni, hogy milyen fékcsövek passzolnának a helyükre?
Köszönöm!