-
Menü
- Suzuki 4x4
- Fórum
- Képek
- Cikkek
- Apróhirdetések
- Események
- Egyebek
- Letöltések
-
Legfrissebb képek
Jimny
Üzenetek visszafelé | |
Hozzászólások száma: 18572 | Oldalak:  1 2 3 4 5 ... 368 369 370 371 372 >> |
Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!
Előzmény: nyuszy @ 2007.10.14. 12:43:30Ha jól emléxem, van olyan "bolti" csapágy, ami pontosan passzol, nem kell hézagolni. Nekem legalábbis emlékeim szerint nem kellett bohóckodni vele, valakinek meg is adtam a csapágyszámot, de a szervízkönyvemben is benne van. |
Előzmény: atompyka @ 2007.10.14. 23:03:34Na annak érdekelnének a méretei vagy a száma, mert emlékeim szerint a gyári csapágy 9 mm magas, és csak 8 mm-es létezik vagy ilyesmi. |
Előzmény: nyuszy @ 2007.10.15. 05:47:23Felhívtam a tulajt, este elvileg meglesz a száma. |
|
szeretnem az eredeti BRIDGESTONE gumikat, valami agresszivebb mintazatuakracserelni.A kocsi nincsen megemeleve, es mindennapos hasznalatra kene, tehat az ujrafutozott simex(kaiman) mintazatuak kizarva.Nekem a BFGoodrich Mud Terrain es a HANKOOK MT RT03 minatazatu gumi tetszenek, de nem talalok 205/70/15 meretben. Ti mar probaltatok a 215/75/15 BFGoodrichMT-jet feltenni a Jimnyre, gyakorlatilag a merete megegyezik az ujrafutozott 205/70/15 -os MALATESTA kaiman-javal.(ezt csak hallottam, en nem probaltam egyiket sem a Jimny-re) 205/70/15 es a 215/75/15 kozott 3.55 cm a kulonbseg atmeroben , ennyit megbir a nemmegemelt Jimny? Meg talatam:205/75/15 GRABBER AT2 es 2005/70/15 -os GOOD YEAR Wrangler AT/R. Ti mit tennetek a Jimnyre eredeti meretbe mindennapos utcai hasznalatra? (azert kell megis agressziv mitazatu gumi ,mert majdnem minden hetvegen kirandulgatok terepen ) Lorand |
Ugyanez a bajom nekem is Vitarával (195R15) Amúgy ez is jó Jimnyre, megfontolandó a méret, mert keskenyebb és minimálisan magasabb.... Azt ugye tudod, hogy ha terepebb gumit veszel, akkor az sokkal zajosabb lesz, és jobban igénybe veszi a kerékcsapágyakat. Valamint többet fogyaszt vele az autó, és romlanak a menettulajdonságai.... Ja, és ha tényleg terep a gumi (puha a keverék, és durva a minta) akkor kb 20ekm-es használhatósági élettartamra számíthatsz (elkopik, illetve felkeményedik, és nagyon csúszós lesz vizes aszfaton). Én fõleg aszfalton használom, de hétvégenként rendszeresen kirándulgatok is. Szemeztem a Bridgestone Dueler 694-es gumival, de végülis úgy döntöttem, hogy ha nincs nagy sár, elmegy a gyárival is tökéletesen, ha meg van, akkor nem megyek kirándulni. Így, amint végre összejön rá a pénzem, akkor ugyanazt a gyári gumit fogom feltenni, mint ami volt rajta. Az bizonyított, most van benne 58ekm, és eddig elment terepen is (még nedves idõben is) és még mindig van kb 1mm futófelület tartalék, és 9 éves kora ellenére jól tapad nedves aszfalton is. |
Előzmény: Nautilus @ 2007.10.18. 10:52:01Szia! Ha eddig elvoltál a gyári gumival, és többnyire aszfalton mászkálsz, akkor szerintem jobban jársz egy AT-s gumival, azért az MT-snek vannak hátrányai is, ahogy kekbon írta (zaj, fogyasztás, terhelés). Valami ilyesmit lenne érdemes nézegetni: http://www.startgumi.hu/yokohama/g012/ http://www.startgumi.hu/bridgestone/d694/ http://www.startgumi.hu/goodyear/wrangler_at_r/ http://www.startgumi.hu/bfgoodrich/all_terrain_t_a_ko/ Ezek még tökéletesek utcán, télen sem életveszélyesek, és száraz terepen tökéletesen elegendõek. Én az MT-s gumik híve vagyok, de mostanában olyan az idõjárás, hogy kéthavonta egyszer egy van két napig olyan idõ, amikor kell az MT, egyébként meg bõven elég az AT is... A 215/75R15 egy AT-s gumiból elfér az autón, kizárólag akkor érhet bele valamibe, ha alátekert kormánnyal leátlóztatod, normál közlekedésnél terepen sincs vele probléma. Amióta megvannak az AT-s gumijaim, nem voltak fenn a kocsin a Pumák, mert egyszerûen nem volt rájuk szükség. Én ezt a méretet ajánlanám a gyári helyett, mert az ezzel nyerhetõ 1-2 centi szabad magasság-növelés is rettenetesen sokat számít. De ha nem zavarnak a hátrányai, vegyél 215/75R15 BFG MT-t, az tartós is, meg azért nem is olyan rossz terepen. Előzmény: kekbon @ 2007.10.18. 11:10:24Azért egy gyári MT-s gumi nem kopik olyan gyorsan, mint a futózottak, már csak azért is, mert új korában jóval magasabb a minta rajtuk, mint az utcai gumikon. Szóval ha nem gyilkolod nagyon aszfalton keresztben kanyarodással, 60 kkm-t a BFG MT is elmegy. Mindegy, AT-s gumit neked is! |
Előzmény: nyuszy @ 2007.10.18. 11:39:402 evig Malatesta kobra(puma)-t hasznaltam a samuraion, nem zavart, nem volt hangos es nem is fogyasztott sokat ,, na de most a Jimnyvel mas a helyzet , mert 95 % aszfalton jarok, es 5% -at extrem terepen(fuves, saros lejtos az ut a tanyaig).Edig meg ossze sem saroztam a Jimnyit ezen az extrem terepen, mert nem volt eso, sar..Tokeletesen megfeleltek ezek a gyari felig kopott nyari gumik, de mi lessz mikor olvad a ho, tavasszal?...es a tanyara is muszaly menni ). Nyuszy, neked megvan emelve a kocsid, azert fer el jol a 215/75/15 os gumi . Te most AT-s gumikkal jarsz??, milyen marka? Volt tapasztalatok a General Tire Grabber At2 es a Continental ContiCrossContact AT gumikkal? Mennyivel fogyaszt tobbet a kocsi ha a gyariak helyett 215-os AT gumit teszek? |
Előzmény: Nautilus @ 2007.10.18. 12:27:381. Ha lesz egyáltalán hó 2. Nem, a Jimny-nél sajnos nem ilyen egyszerû a helyzet. 2" emelés még nem enged nagyobb kereket feltenni, mert a kerék elõtt és mögött kicsi a hely. Amúgy Köpcinek emelés nélkül van fenn gond nélkül BFG AT 215/75R15. Nekem most ezek vannak utcára: http://nyuszy.hu/?id=3427 4. Elméletileg nem kellene többet fogyasztania, vagy max. annyival, amennyivel így kevesebbet mutat a km-számláló |
Előzmény: atompyka @ 2007.10.15. 12:34:5030302J2 esetleg? |
|
Előzmény: nyuszy @ 2007.10.18. 13:27:30Jójó, de akkor ez most a kicsi vagy a jó? |
kicsit drága,de itt a legolcsóbb (idáig) |
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifensucher.pl |
|
A lényeg: Federal MS_351 195/80 R15 94S TW, M+S Kennug négyévszakos gumiabroncs 14318 Ft/db !!!! 4db vásárlása esetén,az ország területén ingyenes házhozszállítás! (AT mitázat) |
|
Előzmény: kenci @ 2007.10.19. 08:06:23A vicces az, hogy az SX4-emen 195/70R15 gumik vannak. Alig kisebb, mint a Jimny-é. :-) |
Előzmény: atompyka @ 2007.10.18. 15:17:53EZt írtad te, többet nem tudok elmondani, kérem kapcsojjaki |
Előzmény: kenci @ 2007.10.19. 08:02:46Én onnan ezt venném: http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-142726&dsco=33 De csak venném, mert az elõre utalós fizetési mód nem annyira szimpi :$ Előzmény: atompyka @ 2007.10.19. 08:52:42Nekem volt rajta olyan, mármint a Jimny-n. Jól gyorsul vele |
A gumis haverom kapcsolatban áll velük,megkérdezem,aztán lehet,hogy bepróbálkozom.... |
|
Előzmény: kenci @ 2007.10.19. 16:17:06Ja, de még úgy sem rossz az ár. A minta amúgy a Yokohama G011-é, ami AT-s létére piszok jó gumi. |
Előzmény: nyuszy @ 2007.10.18. 13:24:45nyuszy! Neked ezekkel a nagyobb gumikkal érezhetõen lustább az autó? Terepen érezhetõ hátránya a nagyobb átmérõnek? Másként viselkedik (pattog) úton mint a normál mérettel? Jobban csillapít a nagyobb "tömlõsebb" gumi? |
Előzmény: livinti @ 2007.10.25. 10:20:32Igen, érezhetõen lomhább, de ezt ugye visszakapod az ugyanolyan fordulatnál elérhetõ nagyobb sebességben. Így sem gáz pesti forgalomban sem. Terepen viszont nem észrevehetõ, szemben a nagyobb átmérõ miatt megnövekedett szabad magassággal, ami viszont csodákra képes. Viselkedésben inkább a mintázatbeli különbségek érezhetõek, na meg hogy mekkora nyomást tartasz a kerekekben. |
|
Előzmény: atompyka @ 2007.10.18. 15:17:53Na, utánanéztem. A külsõ (42 mm) illetve a belsõ (15 mm) átmérõje az stimmel, a magassága viszont kérdõjeles, mert a Samurai-ból kiszerelt cucc teljes magassága 14,5 mm körüli, a boltban lévõ újé meg 13,7 mm. Ez azért különösen érdekes, mert a kiszerelt csapágyon lévõ számozás szerint ugyanennek kéne lennie |
|
Előzmény: kenci @ 2007.10.27. 11:20:07Innen? http://www.startgumi.hu/pirelli/scorpion_s_t/ Amúgy szerintem jó választás volt ennyi pénzért, gratula. Nem érte volna meg a +12.000 Ft-ot a 205/75. |
|
Előzmény: kenci @ 2007.10.27. 11:20:07Nagyon jó téli gumi. Nekem gyári méretben volt, ahhoz képest a GeoA/T télen mintha nem is lenne. Homokban is nagyon jó, egyedül sárban tud kicsit többet a Geo. |
|
Előzmény: kenci @ 2007.10.27. 19:34:45Hát, az AT-s meg ez között nincs az az észveszejtõ nagy különbség, szóval nem döntöttél rosszul, különösen ha az árat is figyelembe vesszük. |
Előzmény: kenci @ 2007.10.27. 19:34:45A méretben mindenképp jól döntöttél. Ugyanis, minél keskenyebb a gumi, annál jobban viselkedik hóban sárban. Meg igazából aszfalton se biztos, hogy rosszabb, azt a gumi optimális cm2-enkénti terhelése dönti el, amit úgyszem tudunk meg soha. Amúgy kb 100km-rt futott fulda multitrac csere érdekel? Nyuszy látta a gumikat õ hozta le nekem pestrõl.... Az aránylag terepes, de nem autógyilkos. Ami vele a bajom, hogy mint egy normális terepgumihoz illik van pici hangja. Csak én azt nem szeretem.... :( |
Előzmény: kekbon @ 2007.10.29. 09:30:31Cserélek veled én |
Előzmény: nyuszy @ 2007.10.29. 11:12:24Neked nincs jó cserealapod A mérethez meglehetõsen ragaszkodom. De amúgy jól esik Amúgy voltam vele kb 3 km-rt terepen, félelmetesen kapaszkodik. |
Előzmény: kekbon @ 2007.10.29. 12:49:40Egymás mellé kéne tennünk egyszer a két kereket, és kiderülne, van-e számottevõ méretkülönbség |
Előzmény: kekbon @ 2007.10.29. 09:30:31Én nagyon keveset megyek igazi terepen,azért is választottam ezt az inkább aszfaltra való gumit,úgyhogy Köszönöm az ajánlatot,de maradok a pirelliknél. |
http://jimny.hu/photo.php?image=113 |
Honnan jött amúgy ez a totalcaros dolog? |
Előzmény: nyuszy @ 2007.11.02. 18:27:48Szerintem nem. Nézd meg a hátsó ajtó ívét. Nem passzol a kerékívhez. |
Így most sok fejtörés után végülis a gyári gumi mellett maradtam. Bridgestone Dueler H/T 684 (195R15) -öst rendeltem. A Pirellinek nagyon jó az ára. De nem mertem ismét eddig nem használt gumival kezdeni. Neked évek alatt nem keményedett fel, nem vált hangossá? Nekem a br. dueler nagyon jól viselkedett. 9 éves korában 60ekm után tökéletesen használható még mindig. Csak lassan elmarad róla a brázda.... |
|
Előzmény: kenci @ 2007.11.03. 21:40:18Gondolom aszfalton tökéletes, terepen meg ne várjunk tõle csodát |
Így igaz.Aszfalton jól tapad (legyen az hideg-meleg,száraz-vizes) ,friss hóban meglepõen jól húz,letaposott hóban nincs olyan mint egy jó téli gumi.Menetzaj szinte nulla.Ilyen egy négyévszakos! Terepen pedig nem várunk tõle csodát:agyagos sárban nem tisztul,ennek következményét padig nem kell leírnom,de a gyártó nem is ilyen helyre szánja... |
Előzmény: kenci @ 2007.11.05. 17:11:56Ez a téligumi és hó érdekes egy dolog. Sokan azt állítják, hogy hóban jobb egy téligumi, mint egy MT-s. Én egyszer-kétszer próbáltam kimenni hóban téligumival, még a Samurai-jal, és valami hihetetlenül használhatatlan volt |
Előzmény: nyuszy @ 2007.11.05. 19:35:46Szerintem az MT-s gumit a letaposott hóban mondják használhatatlannak.10-15 centis hóban már összehasonlíthatatlanul jobb az MT.Anno a 410-zel alig tudtam közlekedni az erdõben (esetleg láccal),míg az MT-s gumi nagyon ment!Viszont aszfalton a letaposott,és lefagyott felületen az MT lamellák hiányában nem tudott kapaszkodni,nem tapadt,sokszor a sima úton is csak nagy nehezen lehetett vele közlekedni.Így van ez az vizes aszfalton is. Terepen az MT a király! |
|
Előzmény: nyuszy @ 2007.11.02. 20:53:33Matiztól! Én csak csatlakoztam. |