Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18478 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 366  367  368  369  370   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


11:30:26 (18478.)
ZÉ.
(Gyenesdiás)
Sziasztok!
3,5 cm magas MTZ fülketartó bakokkal elemeltük a kasznit az alváztól, így a két kis fék összekötő gumicső rövid lett. Valaki tudna segíteni, hogy milyen fékcsövek passzolnának a helyükre?
Köszönöm!
2023.09.16 13:37:50 (18477.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: osvath14 @ 2023.09.09. 20:13:08


Ahol olyan silent-et is kapsz, amit [esetleg] sehol máshol:
https://www.powerbelt.hu/gumi-rezgescsillapitok-c1039
- ’hátránya’, hogy itt a pontos méreteket, sőt, keménységet is kell tudnod..

És Mindenki Szerelgetőnek: tessék elámulni a kezdőlapon, hogy ilyen ’bolt’ is van - és eladós, és segítőkészek!

Hegyjáró szerkesztette 2023.09.16 13:40:18-kor.
2023.09.16 09:07:34 (18476.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Kopter @ 2023.09.09. 16:03:32


A Nivá-ét fejjel lefelé jó betenni - merthogy a dugattyú-rendszerek működése nem feltétlen szimmetrikus, sőt -, ahhoz viszont át kell ’varrni’ a szemet a túlsó végére. Egy ilyen emelés-rendszert a "4x4zsolt" fejlesztett ki anno: sok kísérletezéssel, s amihez az alkatrészeket nem ’kapta’; ám végül v.ki üzletet csinált belőle, ezért aztán nem írt le róla mindent... la. is "én így hallottam". (A Bud[dh]a szutták kezdődnek így :)
De a ’bolti’ emelőkészletekhez sem gyárta[t]nak külön leng.csill.-ókat / rugókat; avagy azok meg olyan árban is lehetnek..
Zsolt egyébként mindig azt magyarázta, hogy a pogácsás+közdarabos emeléssel csak a szekrény kerül feljebb - a híd ugye nem -, és ha a felfüggesztés nem tud nagyobbat ’lépni’, akkor nem lesz sokkal terepjáróBB.

Írom ezt ’szakíróként’ - vagyis aki nem csinálta végig, de sok mindent igyekezett róla megérteni, mielőtt belevág :) A régebbi Diesel Jim’-ek rugóival kivitelezhetőnek viszont magam is utána jártam: azt sajnos már nem lehet megismételni... s úgy emlékszem, ezt le is írtam korábban; la. is a Bacsó testvérpárnak, [f]-en biztos ;)
( Utóbbi ma már NEM KÖVETENDŐ példa! - nekik akkor még csak túraoldaluk volt, s nem vitték el a fórumot.)

Hegyjáró szerkesztette 2023.09.16 09:13:49-kor.
2023.09.16 08:52:59 (18475.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Kopter @ 2023.09.09. 16:03:32


A Nivá-ét fejjel lefelé jó betenni - merthogy a dugattyú-rendszerek működése nem feltétlen szimmetrikus, sőt -, ahhoz viszont át kell ’varrni’ a szemet a túlsó végére. Egy ilyen emelés-rendszert a "4x4zsolt" fejlesztett ki anno - sok kísérletezéssel, hogy az alkatrészeket nem ’kapta’ hozzá; ám végül v.ki üzletet csinált belőle, ezért nem írt le róla aztán mindent... la. is "én így hallottam." (A Bud[dh]a szutták kezdődnek így :)
De a ’bolti’ emelőkészletekhez sem gyárta[t]nak külön leng.csill.-ókat / rugókat; avagy azok meg olyan árban is lehetnek..
Zsolt egyébként mindig azt magyarázta, hogy a pogácsával csak a szekrény kerül feljebb - a híd ugye nem -, és ha a felfüggesztés nem tud nagyobbat ’lépni’, akkor nem lesz sokkal terepjáróBB.

Írom ezt ’szakíróként’ - vagyis aki nem csinálta végig, de sok mindent igyekezett róla megérteni, mielőtt belevág :)
( A Diesel Jim’ rugóival kivitelezhetőről már magam is képben vagyok: azt sajnos már nem lehet megismételni - úgy emlékszem, ezt le is írtam korábban; la. is a Bacsó testvérpárnak [f]-en biztos ;)

Hegyjáró szerkesztette 2023.09.16 08:58:44-kor.
2023.09.15 15:12:25 (18474.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hunter @ 2023.09.12. 10:04:42


Banális, de olajcsere benne?..
Ha pl. úszott, s a szuszogón szívott zagyot - mondjuk akkor a 4WD-be tevés is hallatná a hangját(?)

Hegyjáró szerkesztette 2023.09.15 15:19:58-kor.
2023.09.15 15:11:06 (18473.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2023.09.11. 22:39:22


Jó az szálkőre, tuskóra ugyanúgy ;)
2023.09.12 17:10:26 (18472.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hunter @ 2023.09.12. 10:04:42


Ha jól emlékszem más is szívott ilyen hibával itt. Nem mondom meg hogy ki volt és mikor de vissza lehet keresni a fórumon. Az első levegős féltengely zárral szórakoztam én is korábban, ott ki lehet méregetni a gyári leírás alapján hogy kapják e a szelepek az elektromos jeleket. Gondolom az osztóműnél is ki lehet méregetni hogy mi a gond vele,de azzal nem volt gondom mert az enyém még a régi bevált karos osztóműves.
2023.09.12 10:04:42 (18471.)
Hunter
(Erdőhorváti)
Hát igen Hegyjáró, nincs a környékemen egy kibssszt szakember aki azt mondaná, hogy megcsinálom. Nagyon régen Miskolcon autó szerelőként végeztem, a mechanikus dolgokat megjavítom, de ez a probléma elektronikus lehet, ( nyomogombos) , de ahhoz sajnos nem értek.
Ezért is kérek ötleteket a hiba okaira, talán így rá jöhetnék a hibára.
Hát ez van, jó nagy dió hélyban.
Ha vannak ötletek, várom.
2023.09.11 22:39:22 (18470.)
geo
(Stötzer Gábor (South Yorkshire, UK))

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.09.04. 00:55:39


Sajnos az elmúlt 2 évben(!) nem volt igazán időm foglalkozni a Jimnyvel, így a fórumot sem látogattam mostanában. Én ilyen tükröt egyébként nem raknék a terepjáróra, de a személyautómhoz jól jönne, hogy ne csesszem össze a szegélykővel az alufelnim peremét, mikor beállok a járda mellé.
2023.09.09 20:13:08 (18469.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: ZÉ. @ 2023.09.07. 13:39:40


Olvasd el kérlek az én leírásomat. 2 éve használom így az autót. Egész jól muzsikál.
S ha már itt tartunk, Niva lengéscsillapítóhoz, szilentet, melyik oldalról érdemes rendelni? Jimny alatt hamar megfáradtak.
2023.09.09 16:03:32 (18468.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: ZÉ. @ 2023.09.07. 13:39:40


Így van, nem lesz jó. Már nem emlékszem, hogy mi okból, de néhány évvel ezelőtt nem tudtuk berakni a Nivaét hátra, a Vitaraé bement előre, de nem volt hosszú életű.
Írták itt korábban, hogy ez működőképes, de nálam nem volt az.
Ha olcsó megoldást keresel, akkor marad a gyári rugó, gyári lengéscsillapító, rugóhoz pogácsás emelés, a lengéscsillapítóhoz pedig közdarab amivel eltolod a bekötési pontot annyival, amennyit a pogácsával emelsz a rugónál. Igaz, ezzel csak legfeljebb 50 mm emelés javasolt.
Ezeket venni is lehet, de legyártani sem nagy dolog.
2023.09.07 18:22:40 (18467.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: ZÉ. @ 2023.09.07. 13:39:40


Nem lesz jó. Berugózáskor szét fogja verni magát.
2023.09.07 13:39:40 (18466.)
ZÉ.
(Gyenesdiás)
Sziasztok!
2001-es , 1.3-as Jimny emelése lenne a cél Vitara, ill. niva gátlókkal. Van itt esetleg valaki aki használja így az autóját?
Kocka vitara telójának a méretei:370mm-545mm, míg a Jimnyé 276mm-403mm. Ez nem túl nagy különbség kb 5 cm-es emeléshez?
Típusidegen rugó használata?
Köszönöm!
2023.09.07 08:24:24 (18465.)
ZÉ.
(Gyenesdiás)
Sziasztok!
2001-es , 1.3-as Jimny emelése lenne a cél Vitara, ill. niva gátlókkal. Van itt esetleg valaki aki használja így az autóját?
Kocka vitara telójának a méretei:370mm-545mm, míg a Jimnyé 276mm-403mm. Ez nem túl nagy különbség kb 5 cm-es emeléshez?
Típusidegen rugó használata?
Köszönöm!
2023.09.05 21:42:59 (18464.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RapaMoto @ 2023.09.05. 18:09:23


Málágyéc..! - bontok is egy szavjétszkoje igrísztojét az egészségedre ;)
( Meg gondolkodom egy P.f12 találkán - mondjuk a Bakonyban, hogy mindenkinek u.o. messze legyen? :D
2023.09.05 18:09:23 (18463.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.09.05. 17:48:54


Ezzel nagyon szétnézhetsz :D

https://a.aliexpress.com/_mNSY2sE
2023.09.05 17:48:54 (18462.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: RapaMoto @ 2023.09.05. 09:38:31


A tenk-júm veri a maccsod /Boncz/, our r(e)ally D.h12 (hun’: P.f12) - de ha nem [csak] távrecsegő-tapicskolón nézed, akkor amit én keresek, annál ugyanabban a tömbben - a belső oldalán - van egy első kerék felé pillantó is (ebbe is beleférne!); mert ha pl. a kocsi mellé ’ugrik’ egy fa, ne a kidugott fejemet hajtsa be :)
( Nálam a tükörrel már megtörtént, és az ijesztő, gondolatban la. 100 ajrós csattanás helyett semmi kár(!) - ellenkező esetben viszont elég fejetlenül mentünk volna tovább...)

Hegyjáró szerkesztette 2023.09.05 17:56:35-kor.
2023.09.05 09:38:31 (18461.)
RapaMoto
(Kaposvár)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.09.04. 08:24:35


Tessék parancsolni:

https://a.aliexpress.com/_mOvsmtk
2023.09.04 08:24:35 (18460.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.09.04. 00:55:39


Egész pontosan a legalsó képsor 3. képén láthatóra gondolok:
https://www.aliexpress.com/i/1005002679284885.html
(mouseover-zoom-mal jobban érthető)
- bár végül nem ezekkel látom szerelni őket.. (az új "tégla" beharangozó képei szerint gyárilag is lett volna rajtuk ilyen.)

Hegyjáró szerkesztette 2023.09.04 08:31:38-kor.
2023.09.04 00:55:39 (18459.)
Hegyjáró
(Bp.)
Geo,

A tégla Jim’-ek tükrének alján levő "kerékre-pillantókat" láttál külön a BigJimny-n?
- nekem még mindig nem volt érkezésem feliratkozni, belemélyedni...

Hegyjáró szerkesztette 2023.09.04 00:57:00-kor.
2023.09.04 00:51:41 (18458.)
Hegyjáró
(Bp.)
Máskülönben most nézem:

Előzmény: Hunter @ 2022.08.13. 17:19:03

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.08.15. 17:43:10

Előzmény: Hunter @ 2022.08.17. 12:26:30


- szóval már tavaly ilyenkor is... :(
2023.09.04 00:25:59 (18457.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Kopter @ 2023.08.28. 22:47:27


Aligha-nem "gombos", hiszen "nem kapcsol" = a motorja nem húzza be 4WD-L helyzetbe az osztóművet -, és nem pl. "nem tudom hátrahúzni a kart."

Előzmény: Hunter @ 2023.08.26. 22:04:56

- már ha nem csak a Piszkos féltizenkettő beszélget egymással megint -

Az is kell hozzá, hogy előtte betedd sebességbe (akár 2-esbe) - természetesen kinyomott tengelykapcsolóval.

Hegyjáró szerkesztette 2023.09.04 00:30:54-kor.
2023.08.28 22:47:27 (18456.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Hunter @ 2023.08.26. 22:04:56


...És 2005 utáni, vagy előtti évjárat (nyomógombos-elektromos kapcsolású, vagy kézi karos)?
2023.08.27 05:28:55 (18455.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hunter @ 2023.08.26. 22:04:56


4wd-be bemegy csak felezőbe nem?
2023.08.26 22:04:56 (18454.)
Hunter
(Erdőhorváti)
Sziasztok, mik lehetnek a problémák, jimny 1’3-as nál ha nem kapcsol a felező? Ha valaki tud okokat, kérem írja meg. Előre is köszönöm.
2023.07.26 05:33:37 (18453.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Scudie @ 2023.07.25. 23:22:12


Én is szereltem utólag klimát régi swiftbe meg ignisbe. Ott meg volt minden kábel gyárilag. A swiftnél lehetett venni külön csak gombot amivel kapcsolja az ember ki meg be. Az ignisnél már az egesz fűtésállító konzolt meg kellett venni ami klímás volt és benne volt a kapcsoló is.
2023.07.25 23:22:12 (18452.)
Scudie
(Borsod)

Előzmény: hunter58 @ 2023.04.20. 12:03:02


En epp egy 2011-esbe probalom ugyan ezt, gyakorlatilag meg a klima gomb is benne van az autoban, csak egy vak fedel van rateve, illetve a kabelkorbacs is ki van vezetve a jobb fenyszoroig. A motorblokkra van egy tartobak amit fel kell csavarozni, arra megy a kompresszor, a klimahuto is elo van keszitve, ahhoz a lokharitot le kell venni ugy kell bejatszani. Csovezes adja magat. Illetve az utasterben kell a moszer fal altt kicserelni a kondenzatoros verziora a pollenszuroa reszt. Catcaron van fent robbantott abra, alkatreszlista, illetve van elerheto elektromos kapcsolasi rajz is a neten. Na en pont itt vagyok most elakadva, mert maga a klima kabelkorbacsom hianyzik es az istennek sem talalom, hogy milyen konnektor tipus kellene a 6 polosu csatlakozobol, hogy legyartsam. A tobbi reszhez megvan a csatlakozo szerencsere. Nincs valaki ek infoja? Esetleg elfekvo oonplett kabelkorbacs?
2023.07.25 03:20:37 (18451.)
ZÉ.
(Gyenesdiás)

Előzmény: Gee @ 2023.07.13. 14:16:28


Köszönöm a válaszokat!
2023.07.24 19:29:40 (18450.)
ZÉ.
(Gyenesdiás)

Előzmény: Gee @ 2023.07.13. 14:16:28


Köszönöm a válaszokat!
2023.07.13 14:16:28 (18449.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: papas @ 2023.07.13. 13:16:07


Én is a gyárit szoktam venni. Igaz az nyolcezer körül volt oldalanként.
2023.07.13 13:16:07 (18448.)
papas
(Szeged)

Előzmény: ZÉ. @ 2023.07.12. 20:03:00


Én csak gyárit raknék bele. Egyszer próbára egyik oldalt utángyártottat, másik oldalt gyárit raktam bele.. az utángyártott kb 1 évet bírt, a gyári azóta is köszöni szépen jól van.
2023.07.12 20:22:22 (18447.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: ZÉ. @ 2023.07.12. 20:03:00


Itt van a jimnyhez. Én a japánt venném abba van féltengely szimering is.
https://www.suzukialkatresz.com/suzuki-jimny/suzuki-jimny-2017/futomu/elso-felfuggesztes
2023.07.12 20:03:00 (18446.)
ZÉ.
(Gyenesdiás)
Sziasztok! a Sumónál samuraihoz árulnak komplett tömítés készletet az első futóműhöz. Filcel, szimeringel. Ez méretben passzolhat egy 2001-es Jimnyhez?
Hívtam őket, de nem vették fel...
https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Samurai-elso-futomu-javito-keszlet-felt-szi
2023.07.12 15:11:35 (18445.)
ZÉ.
(Gyenesdiás)
Sziasztok! a Sumónál samuraihoz árulnak komplett tömítés készletet az első futóműhöz. Filcel, szimeringel. Ez méretben passzolhat egy 2001-es Jimnyhez?
Hívtam őket, de nem vették fel...
https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Samurai-elso-futomu-javito-keszlet-felt-szi
2023.05.27 19:20:18 (18444.)
pazii
(paks)

Előzmény: Kopter @ 2023.05.23. 20:16:57


Köszönöm szépen de sajnos már vettem egyet ! :(
2023.05.23 20:16:57 (18443.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: pazii @ 2023.05.19. 13:20:06


Szia!
Nekem van jobbos, balos is. Az egyik gyári, 15-16 évig volt használatban, egyszer már polírozást is kapott, aztán újra bemattult. A másik utángyártott, a vetítési képe nem az igazi, ezt három hónapot használtam. Fejből nem tudom melyik a jobbos, melyik a balos. Ha Neked nem sürgős és érdekel, kb. két hét múlva tudom megnézni, akkor leszek otthon újra. Ha úgy döntesz, hogy kell, ingyen adom.

Kopter szerkesztette 2023.05.23 20:19:19-kor.
2023.05.19 13:20:06 (18442.)
pazii
(paks)
Sziasztok!
Valakinek Jimnybe jobb első lámpa van eladó?
2023.04.24 06:12:03 (18441.)
pazii
(paks)
Sziasztok!
2001-es 1.3 Benzin G13BB suzuki Jimnyhez keresek homlokfalat motorháztetőt illetve első lökhárítót!
Akinek van kérem jelezzen.Előre is köszönöm!
2023.04.21 05:12:06 (18440.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: hunter58 @ 2023.04.20. 12:03:02


Jimnybe nem,de swiftbe meg ignisbe szereltem utólag klímát. Nem volt semmi nagy buktatója a dolognak,egyszerűen ment.
2023.04.20 12:03:02 (18439.)
hunter58
(Karcag)
Üdv Mindenkinek!
Új tagként azután érdeklődöm, szereltetett-e be valaki klímát Jimnybe, vagy van-e infója egyáltalán erről? Adott egy 2005-ös,
1.3-as Jimny, a motortömbön rajta van a klímakompresszor bakja,
a tűzfalon is megvan a csövek átvezető alagútja. Minden informá-
ciót köszönök.
2023.04.03 05:09:43 (18438.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 11:01:18


Kicseréltem a vez.szíjat már a műanyag borítással együtt ,nem volt probléma vele. 220e van benne,de nem megyek vele csak kb 5ezert évente,csak ha dzsuva az idő télen. Biztos sokat elketyeg még ;)
Rozsda meg van mindig, néha tüntetek el belőle egy adagot :D
2023.04.02 13:08:22 (18437.)
Hegyjáró
(Bp.)
Vit’ fórumból:

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 12:58:10

2023.04.02 11:13:54 (18436.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.03.31. 05:16:36


Ja, és Szoboszlai alváz- és üregvéd’ hogy maradjon miben

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.04.02. 11:01:18

mert máskülönben ugye nem egy jellemző igény ;)

Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 11:16:56-kor.
2023.04.02 11:01:18 (18435.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.03.31. 05:16:36


Vagyis a tiedben még G13-as van? Vezérműszíjjal ill. cseréjével volt gond? S hány km van benne?

Hamarosan a K15-ös téglákat is elkezdik majd törni - főként, mert amilyen drágák, inkább csak ’olyanok’ vehetik(?) -, s akkor lesznek ilyen bontott motorok is, ti. a szekrényének az elemei ...

Előzmény: Hegyjáró @ 2022.05.30. 01:52:50

Mondjuk arra már nem emlékszem, mennyire tűnt áttehető méretűnek (nagyon elütő alakú és elrendezésű nem volt, az biztos); mert pl. csak az ablakemelőt percekig kerestük, s végül eredménytelenül!.. (Nem az övé volt, csak náluk tárolta egy külföldi.)

Hegyjáró szerkesztette 2023.04.02 11:08:33-kor.
2023.03.31 05:16:36 (18434.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.30. 12:52:21


Majd meglátjuk mit hoz a jövő, nekem jó lesz addig a régi bb-s mocival a gurulás :)
2023.03.30 12:52:21 (18433.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.29. 14:06:34

Előzmény: Gee @ 2023.03.29. 20:41:15


Akkor idézem a Csevegőben behivatkozott cik... ollózást:
"A kémek nemrég elkapták az Európában tesztelt jármű álcázott, hosszú tengelytávú változatát, míg az ötajtós, turbós Jimnyről szóló pletykák továbbra is pletykák maradtak"
- vagyis nem...
( Hogy a kémeket idézőjelben, s inkább "elcsípték"-et kellett volna írni; meg van pontosvessző is, viszont a szóismétlés kerülendő, az ... tükör-fordítottak ebből, amit ’elfelejtették’ behivatkozni:
https://www.drive.com.au/news/2024-suzuki-jimny-hybrid-in-development-report/
De ezek már nem mostani értesülések: ’21(!) jún. ill. aug... A szintén ’alul’sztrál CAR Advice nem tudom, hogy jön ide - talán ott is behivatkozták az utóbbit(?)


Viszont keresés közben találtam egy komolyabb írást is (valaha ezt hívtuk cikknek!..) - bár ez is bő egy éves:
https://electricvehicleweb.com/suzuki-jimny-electric-next-gen-ev/
E szerint a hátsó ülések visszahelyezése (ti. most csak "kishaszon"-ként van jelen a szov... uniós piacon!) és a csomagtér növelése végett hosszabbítanák/~ották volna, hogy már idén visszatérhessen. [ld. 1.alc.szak; 3.bek.] De az is lehetséges, hogy egy kicsinyített e-FJ-ben él majd tovább, ötajtósként - mivelhogy a Suzu’ nem csak az e-hajtásában működik együtt a Toyo’-val -, amit meg ’25 környékére terveznek beve[zet]tni. [ld. 2.alc.bek.+ fénykép(!)] Másként a Jeep máris készül lenyúlni a Jim’ elrendezését! [ld. 3.alc.bek.+ hivatk.]
(Teszem hozzá én, hogy egy e-FJ-imny-vel két pótolhatatlan elrendezés veszne el!.. Bár a külseje alapján mégis kisebb arcvesztés, mint a legutóbbi, kétüléses G-Jim..)
A többi csak egy műkedvelő CAD-rajzoló, s főként kinézeti álmodozása...
(én: Bár ez a "neo-retro" - már itt tartanánk? - még épp ehető lenne; ám a dickó - eredetileg elírás, de így se rossz! - nem terepezhetett sokat: alváz elhagyása, panoráma-üveg vékony oszlopok elé, stb.. Meg legyen majd olyan telep, ami az álmodott nyomatékokat nem csak a szomszéd kiserdő körül képes leadni; no meg ötvözet, amiből egy önhordó szekrényt mindez nem teker szét...)

A mindenhol hivatkozott Die Motorprofis cikk viszont 404-es - leszedették?..
És azóta semmi? - TÖBBIEK?..
A végén majd Nivákat kell csempésztetni a ’nyec-en túlról!.. (mondjuk a ’krajnaiak EZT megoldják majd...)


// Nyuszy - v. aki fizeti a domain-t ill. a host-olást -, ezt a szerkesztési korlátot nem lehetne ...? Mondjuk a 15. Húsvétra...
( Igaz, még így is használhatóbb, mint az [f]..)

Hegyjáró szerkesztette 2023.03.30 12:59:51-kor.
2023.03.30 12:06:36 (18432.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Gee @ 2023.03.29. 20:41:15


Akkor idézem a Csevegőben behivatkozott cik... ollózást: "A kémek nemrég elkapták az Európában tesztelt jármű álcázott, hosszú tengelytávú változatát, míg az ötajtós, turbós Jimnyről szóló pletykák továbbra is pletykák maradtak" - vagyis nem...
( Hogy a kémeket idézőjelben, s inkább "elcsípték"-et kellett volna írni; meg van pontosvessző is, a szóismétlés pedig kerülendő, az ... tükör-fordítottak ebből, csak ’elfelejtették’ behivatkozni:
https://www.drive.com.au/news/2024-suzuki-jimny-hybrid-in-development-report/
De ezek már nem mostani értesülések: ’21 jún. ill. aug.. A szintén ’alul’sztrál CAR Advice nem tudom, hogy jön ide - talán ott is behivatkozták az utóbbit(?)


Viszont keresés közben találtam egy komolyabb írást is (valaha ezt hívtuk cikknek) - bár ez is bő egy éves:
https://electricvehicleweb.com/suzuki-jimny-electric-next-gen-ev/
E szerint a hátsó ülések visszahelyezése (mivel most csak "kishaszon"-ként van jelen a szov... uniós piacon), és a csomagtér növelése végett hosszabbítanák/~ották volna, hogy már idén visszatérhessen. [1.alc.szak., 3.bek.] De az is lehetséges, hogy egy kicsinyített e-FJ-ben él majd tovább, ötajtósként - mivelhogy a Suzu’ nem csak az e-hajtásában működik együtt a Toyo’-val -, amit pedig ’25 környékére terveznek beve[zet]tni. [2.alc.bek.+ fénykép(!)] Másként a Jeep máris készül lenyúlni a Jim’ elrendezését! [3.alc.bek. +hivatk.] (Teszem hozzá én, hogy egy e-FJ’imny-vel két markáns elrendezés veszne el.. Bár a külseje alapján kisebb arcvesztés, mint a legutóbbi, kétüléses G-Jim.)
A többi csak egy kocsitervező CAD-es, főként kocsiszekrény álmodozása... (én: Bár ez a "neo-retro" - már itt tartanánk? - még épp ehető lenne, de sokat nem terepezhetett: alváz elhagyása, panoráma-üveg vékony oszlopok elé, stb. Meg majd legyen olyan telep, ami az álmodott nyomatékokkal nem csak a szomszéd kiserdőt képes körbejárni + ötvözet, amiből egy önhordót nem teker szét...)

A mindenhol hivatkozott Die Motorprofis cikk viszont 404-es - leszedették?..
2023.03.24 05:01:04 (18431.)
Gee
(Budakeszi)

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.23. 09:32:40


Persze,ablak nyitva van fixen ;)
2023.03.23 09:32:40 (18430.)
Hegyjáró
(Bp.)
//

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.20. 11:14:02

Előzmény: Gee @ 2023.03.21. 17:27:32


S az ablakot kinyitottad?.. :D
+ ld. "Csillagozott" meg tudj’mi’f@sz, hogy a dzsí-Kről - ti. már a frí is ilyen lett, de még az előfiz.-es tö-cöm-öst is tapasztaltuk blokk-olni önhatalmúlag és ért. nélk.(!) - szóval tudnék írni egy hasonlót..

Előzmény: Hegyjáró @ 2023.03.18. 23:53:20



Hegyjáró szerkesztette 2023.03.23 09:37:09-kor.
2023.03.23 09:00:09 (18429.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: geo @ 2023.03.23. 07:35:43


Itt, idén, Jim’-re
- "telj.adó" (szül. súly~, tkp. út~) 11_kFt = 25Ł
(és akkor ide vehetjük a megyei "matrice"-okat is: 5+_kFt = 12Ł/co);
- "KGFB" = köt. fel. bizt.*, legmagasabb bonus-ban ~40_kFt = 90Ł;
- a műsz. vizsga - nekem tavaly ősszel, itt két évente - 28_kFt ~> 32Ł/yr
+ felkészítés v.ki szerelőnél...
Második kocsira a KGFB úgy 1,5-szerese lehet(?), többi u.a.
A jellemző** alkalmazotti fizetés változatlanul(!) netto 250_kFt < 600Ł/mo...

* csak az általad okozott kárt fizeti;
hogy pl. viharkárt is, azt egyszer kérdeztem pár éve: 2x-ese lenne.. (de pl. az M1-es porfúvásos tömegbalesetből rögtön elkezdtek kifarolni, miszerint ott mindenki belement valakibe..)
** <> "átlag", ti. az eloszlás-görbéje olyan kétpúpú [ld. pl. D-Am..] hogy a vékony jet-set-é jelentősen felhúzza egy egyáltalán nem jellemzőre..
( mint ahogy a fogyasztói kosárba beleveszik a toronydarut... egyszer hallottam rádióban kimondani a tavalyi tiszta élelm. infl.-ót: hivatalosan is 70%!..)

Hegyjáró szerkesztette 2023.03.23 09:06:38-kor.