Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 18539 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 367  368  369  370  371   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2010.11.18 11:44:52 (3089.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.18. 08:29:53


Rendben, köszi szépen.
2010.11.18 08:29:53 (3088.)
deerhunter
(csákvár)
Hello Kopter a rugokat még nem tudtam berakni mert nem volt rá idõm,meg elöször le akkarom másoltatni.A csomag 70cmx40x40es volt és 24 kg DHL economy select-tel jött.Minden rendbe volt vele 2hét alatt ért ide a tartalma is ránézésre rendbe van.Majd jelzek milyen lett.
2010.11.18 02:06:41 (3087.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.15. 13:08:26


Szia!

Beraktad már a rugokat? Tényleg emel 50mm-t ?
A csomag mekkora volt amiben érkezett? Hány cm x hány cm x hány cm, és hány kg ?

Köszi.
2010.11.16 16:52:13 (3086.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.15. 22:21:25


Előzmény: kenci @ 2010.11.15. 23:43:35



Igazatok lehet.

Kicsit OFF:
Páromnak egy új Coltja van. Tavaly ilyenkor szétkaptam a jobb elsõ kerékjáratát, mert befagyott a szélvédõmosó folyadék. Én kis naív november körül rátöltöttem majdnem 1 liter téli mosót, hogy az majd jól keveredik és akkor jóság lesz, aztán ahogy fogy majd megkapja a sûrûjét... azzal nem számoltam, hogy 5-6 literes a tartály, így az az egy liter gyakorlatilag semmi... Na nem is ez a lényeg, kivettem a sárvédõ mûanyag burkolatát és a kerék mögött a sárvédõlemez és az "alváz" között bent figyelt kb 1 liter fagyott víz. Ugye ott van levezetve a szélvédõrõl lefolyó víz és gondolom megfagyott... Elég tisztának tûnt, akkor még nem nagyon sóztak, de mi van, ha valami kis finom sós latyakos retek ragad meg ott? Új autó és így kezdõdik az elsõ tele. Ki tudja mi van a többi lemez alatt. Meg hát a jég szét is nyomhat valamit... Na mind1 gondoltam megosztom. :)
2010.11.15 23:43:35 (3085.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.15. 22:21:25


Pontosan......lásd a gyári mûanyag dolgokat! Vagy inkább ne is lásd :D
2010.11.15 22:21:25 (3084.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.15. 22:15:10


Szvsz. az ilyen mûanyag doblemezek (különösen egy terepjárónál) többet ártanak, mint használnak. Úgyis bejut mögé a nedvesség, cserébe nehezebb távozhat.
2010.11.15 22:15:10 (3083.)
szzs84
Kimostam, kitöröltem, kiszárítotam, majd jó sûrûre keverve kevés higítóval felvittem vastagon. Elég "ragaszkodónak" tûnt az anyag és elvileg nem szárad merevre. Remélem azért többet bír. Meglátszik.

Nem tudjátok jimnyhez nem lehet kapni utángyártott mûanyag dobot a sárvédõbe? Mint pl Nívákhoz lehet kapni...
2010.11.15 19:51:44 (3082.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.15. 17:11:01


Jó esetben egy telet kibír, viszont sok értelme nincs - pedig én is mindig megcsinálom - mert a kerékjáratoknál nem rágja a rozsda :) Onnan mindig kipucolódik a cucc, ellenben a mûanyagok mögött.........az szokott gyalázatos lenni. A jobb hátsó járatban, az üzemanyag betöltõ nyílást és a tankot összekötõ gumicsõ környékén (ezt is egy mûanyag lap fedi) szeret a sár megbújni.Az elsõ járatokban pedig a mûanyag betétek mögött - mondjuk ezek eltávolítása már idõ és munkaigényesebb.
2010.11.15 17:11:01 (3081.)
szzs84

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.15. 13:08:26


Kíváncsian várjuk az eregményeket! :)

Más:
Ma kikentem a kerékjáratokat, zegzugokat jó vastagon Bonobit-al... Meglátjuk mit bír...
2010.11.15 16:19:56 (3080.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.15. 13:08:26


Benevezek én is :)
2010.11.15 13:10:36 (3079.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.15. 13:08:26


:) :D :)
2010.11.15 13:08:26 (3078.)
deerhunter
(csákvár)
Hallo mindenkinek megjött az angoloktól az emelõszett minden rendben van vele nem vágtak át.A gátlók procomp explorerek a szilentek fulcrum a rugokat pedig a faszi csináltatta de profik azok is 149000huf lett a vége.Következõ lépésben lekopintatom a rugókat meg a szilentet aztán kölcsönadom bárkinek
2010.11.14 22:03:51 (3077.)
Móóó

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.14. 17:56:00


Én is... tudtam mit veszek...
2010.11.14 17:56:00 (3076.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.14. 17:23:30


Végre valaki :) :)
2010.11.14 17:23:30 (3075.)
szzs84
Ma lemértem a fogyasztásom:
280 km alapján kereken 9 literre jött ki Dueler 684-es gumikkal. Ebben van kb 70 km országút, kb 10-15km terep, a többi város, ami sok 3-4km-es utakból áll, sokszor be sem melegedett az autó.
Maximálisan meg vagyok elégedve a fogyasztással!
2010.11.13 22:29:23 (3074.)
szzs84

Előzmény: deerhunter @ 2010.11.13. 17:37:29


Mit takar az, hogy szétszedted az egészet? Én még nem másztam alá, de lehet holnap megejtem. Hogy kezdjem? hogy a legkönnyebb? Mit kell szétbontani?
Gondolkodtam, hogy építek valami szûrõt a rendszerbe... Az elõzõbe is építettem. klímások ilyen szempontból elõnyben vannak.

szzs84 szerkesztette 2010.11.13 22:30:21-kor.
2010.11.13 17:37:29 (3073.)
deerhunter
(csákvár)
fûtésrõl.mikor megvettem az autót bagósé volt szétszedtem mindent és kitakaritottam a ventiházban 4kglomb és pór volt azóta úgy fût hogy alsógatyában is lehet benne ülni minden flottul müködik
2010.11.12 22:06:17 (3072.)
Móóó

Előzmény: tinca @ 2010.11.12. 20:51:01


Nem lesz 12 liter!
2010.11.12 21:59:42 (3071.)
szzs84

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.12. 21:07:51


Akkor a manó lesz. :) Sejtettem, mert túlságosan szabadon forog a venti. Lehet szétborultak a járatok és rosszfele fúj... Maj' megnézem.
2010.11.12 21:42:57 (3070.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.12. 21:27:56


Abba motorba pont az volt a jó h forgatni lehet. De ha nem pörgetted az akkor is jó volt mert alul is jól húzott nem csak felül.
2010.11.12 21:27:56 (3069.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Vili @ 2010.11.12. 21:08:54


Az a baj, hogy azt is pörgetni kell, mint állat.
A gyári 81 lóerõ sem kevés, ha hajlandó vagy tartósan 6000-es fordulaton használni az autót.
2010.11.12 21:14:33 (3068.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Vili @ 2010.11.12. 21:08:54


:) :) :)
2010.11.12 21:08:54 (3067.)
Vili
(Lakitelek)

Előzmény: kenci @ 2010.11.12. 19:43:24


Én kibékülnék a gyári swift gti mocival is 1.3 101le :D
2010.11.12 21:07:51 (3066.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: szzs84 @ 2010.11.12. 20:32:55


A szélvédõpárátlanítás elég jól mûködik, szóval nálad lesz valami mocsok a fúvórészben.
A hûtés az ilyen, szokd meg, jó az így.

Előzmény: tinca @ 2010.11.12. 20:51:01


Szvsz. ha az ember nem napi több száz km-t megy aszfalton, akkor vállalható a Jimny fogyasztása. A 12 liter nagy hidegben, rövid utakon várható sajnos.


Más.
Egy garnitúra használt lengõkarszilent (lásd a bal oldalon) olcsón eladó :) :)
2010.11.12 20:58:35 (3065.)
szzs84

Előzmény: tinca @ 2010.11.12. 20:51:01


Nalátod! Az a kis plusz fogyasztás ne tántorítson el! :) Szeretnivaló kis jószág. Sok barátom ellenezte, amikor nézegettem õket, mert a legtöbbjük aszfalt b*zi, de még azoknak is tetszett amikor elmentünk egy óvatosabb terepre és belátták, hogy jó kis vas az összes kompromisszummal együtt. :) Sõt, az öregemnek annyira megtetszett, hogy lehet õs is vesz egyet, pedig neki soha nem ez volt a stílusa. :D
2010.11.12 20:57:16 (3064.)
deerhunter
(csákvár)
A fogyasztáshoz én is hozzászólnék.Volt egy samurai santanám G13BAS télen nyáron gyorsan lassan 10l volt a fogyasztása 215ös gumival de cserébe a két év amit együtt töltöttünk egyszer sem romlott el alig költöttem rá még egy öregnéne ladája totálra nem tört
2010.11.12 20:51:01 (3063.)
tinca

Előzmény: kjoci @ 2010.11.12. 20:05:14


Nem, nem vártam csodákat, s nem gondoltam, hogy 5 l lesz a fogyasztás egy 250km-es tempójú terephasználat mellett... :)

Csak meglepett a közutas 8 liter, a vegyes 10 liter. Gondolom akkor városban simán lesz télen 12 liter. Nos annyira nem megy szarul, hogy ne tarthatnék két autót, de sajnos félek, hogy nem vagyok olyan gazdag, hogy egy Jimnyt is etessek... :)

Pedig szereti az egész család. Kivettem az egyik hátsó ülést, legumiztam hátul mindent. Most van helye a gyereknek és a kutyának is. Kapott egy majdnem terepgumit és még az õzek is elismerõen néztek ma utána.
Kedvesem szívesen rohangál vele a munkahelyére, szóval majdnem tökéletes a kép...
2010.11.12 20:32:55 (3062.)
szzs84

Előzmény: kenci @ 2010.11.12. 20:17:55


"...mi így szeretjük!!!"
Igen... Igaz még két hete sincs meg az autó, de napról napra jobban szeretem. :) Ez az elsõ autóm, amin az idõ múlásával nem találok olyan hibát, tulajdonságot, ami csípné a szemem.
Illetve hazudok, két dolog van. Az egyik, hogy kicsit lassan melegszik, ami betudható a kényszer hajtott hûtésnek (Majd orvosoljuk :) ). A másik a szélvédõ párátlanítása... Nem tudom nálatok hogy mûködik, de az enyém elég ratyi. Nem rendes "kés"-ként fúj, hanem mint az utastér beömlõi. Furán is szárad a pára. A szélvédõ jobb oldalán aránylag szabályosan és nagy felületen, de a bal oldal olyan, mintha egy pontba fújná... Lehet hogy valami manó költözött a járatokba. :D
Na ezt a két orbitális hibát találtam. :) Természetesen mindkettõre lesz megoldás.
2010.11.12 20:17:55 (3061.)
kenci
(Bükkzsérc)
Nincs semmi probléma. Nyilván az ember kicsit meglepõdik, ha nem kérdezi meg másoktól, nem jár utána a fogyasztásnak.Én is csodát vártam az ezres samu után, mivel abban volt vagy 50 ló, négy sebesség és nem volt szabadonfutó az elsõ tengelyen, így kajált 10liter körül. Jött a csoda: "erõs" motor, 5 sebesség, szabadonfutó, meg a 8 liter :) :) :) Amikor megvettem volt 7 literes fogyasztásom, de az a méreten aluli gumiknak tudható be.Ez egy ilyen szekér, mi így szeretjük!!!

kenci szerkesztette 2010.11.12 20:20:40-kor.
2010.11.12 20:16:58 (3060.)
szzs84

Előzmény: kjoci @ 2010.11.12. 20:05:14


Maximálisan egyetértek! :)
2010.11.12 20:14:06 (3059.)
szzs84

Előzmény: tinca @ 2010.11.12. 18:32:42


Nem nagyon tudsz mit kezdeni vele. Volt egy "régi" Swiftem G13BB motorral, az 85 lovas volt, a maga 780kg száraz tömegével. Mondjuk nem kíméltem, mert iszonyatosan ment, de városban 7-8 liter között fogyasztott alattam. Ugyanez a motor van most a Jimnyben 5 lóval rövidebb változatban, én nem sokallom a 8-9 litert. Ahogy írták elõttem több tényezõ van:

1. Rövid áttételek, 90-nél majdnem 3500-at forog, (faterom Hondája kicsit többet mint 2500... Nem mindegy) Hajtáslánc, közlõmû ellenállása stb. Logikus lehet, hogy a 80-as és 100-as tempo között fogyasztásban nem sok különbség van, mert amennyivel többet forog a motor annyival jobban is szedi a lábát viszont a légellenállás a két sebesség között még elenyészõ, plusz asszem ez a motor 4000 körül adja le a max nyomatékát (tévedhetek).

2. Nehéz, nagy tégla. :) Utassal simán 1.1 tonna. De cserébe egy hihetetlen mozgékony masszív darab vas, komoly hajtáslánccal, egy tehetetlen 2 tonnás pickuppal szemben.

Én tisztában voltam ezekkel mielõtt megvettem nemrég az autót. Ha nem tetszik és a fogyasztás szúrja a szemed, akkor nem nagyon néztél utána az autónak, mert ez a legelsõ "hátrány" amit említenek. Jobb nem lesz a fogyasztásod sehogy. Vannak trükkök, de a legtöbbje parasztvakítás, vagy csak pár decit spórolsz pl olajlecsapatással. Ha gondolod add el, vegyél egy pickupot, vagy egy nagyobb dízel-t, de ahogy írták elõttem ebben az árban ilyen megbízható, ilyen terepjáró képességgel megáldott autót nehezen fogsz találni.
2010.11.12 20:05:14 (3058.)
kjoci
(Miskolc)
Sziasztok.
Már elnézést ,hogy belevakkantok a fogyasztás témába de szerintem ebben a tekintetben (is) a baj nem a kocsikkal hanem a tulajokkal van.
El kell dönteni mire akarod használni a házi kedvencet és aszerint kell választani.Olyan nincs hogy 5 l fogyasztás meg 250 végsebesség, meg 5 tonna teherbírás, és áramvonalas is legyen és terepen is elmenjen stb.....
Tudni kell választani és a döntéseddel járó kompromisszumokat elfogadni.
Nyilván kicsit sarkosan fogalmaztam de aki érti ,tudja mire gondolok.
2010.11.12 19:43:24 (3057.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: tinca @ 2010.11.12. 18:32:42


Állítási lehetõség van: le kell állítani és akkor nem fogyaszt! :) :) :)
Azért egy 2literes dízel motorral ne hasonlítsd össze.Viszont annak a szervízköltsége behozta volna a fogyasztásban megnyert forintokat :)
Nem tudom milyen pickup-od volt, de amiket én ismerek, inkább 13-at esznek, mit 9-et. Talán az új gázolajosok, de azokat meg ki viszi terepre?
Mindenki meglepõdik a fogyasztáson, de tisztában kell lenni azzal, hogy itt nem csupán egy tonna áramvonalas vasat mozgatsz, hanem egy kockát, amit terepjárónak hívnak (merev tengelyek, osztómû, nagy kerék, stb) Ennyi plusznál összejön a 2liter. Tegnap éppen azt tárgyalgattuk ismerõsökkel, hogy a Jimny azért elbírna egy 1.6-os 100lovas motort.
2010.11.12 18:32:42 (3056.)
tinca

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.12. 18:12:43


Az elõzõ terepjáróm egy dízel Samu volt (1,9 TD), de kinõttük (2 személyes volt). Az képes volt 6 l fogyasztásra.

A Vitarám gázból sem fogyasztott 10 l-t.

A pickup? 80-nál 8 l, 90-nél 9 l, 100-nál 10 l. No de mekkora vasat mozgatott a motor, s mennyi minden belefért???

Volt 1,0 Swiftem, s most egy 1,4 Corollát használok.
Nos, meg kell, hogy valljam: Egy 1,3 motornál, ami csak egy tonnát mozgat.... én egy kicsit kisebb fogyasztást gondoltam...

Szóval ez a normális és nincs valami bütykölési, állítási lehetõség??? :(
2010.11.12 18:12:43 (3055.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: tinca @ 2010.11.12. 16:46:50


Ha a 8,2 szerinted sok, akkor vagy vegyél dízelt, vagy inkább vegyél személyautót :)
2010.11.12 17:01:47 (3054.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: tinca @ 2010.11.12. 16:46:50


Semmit nem kell megnézetned, ez egy normális érték az új papucsokkal. Ma az enyém is 8.5-öt produkált, bár én most kicsit nyúzom, nehogy ellustuljon :)
A szintmérõ azért szar, mert nem arányosan mutat, de ez mindegyiken így van, a fogyasztásra nincs hatással :) :) :)
Mit veszel helyette? Ilyen áron, ilyen fogyasztással nincs másik terepjáró....barátkozz meg vele ! :)
2010.11.12 16:46:50 (3053.)
tinca
Kiszaladtam az autóval a területre. 150 km autóztam a tegnapi tankolás óta. Kb. 15 km város, 132 km közút (100-as tempó), 3 km terep.

Erre sikerült a Jimnynek produkálnia 8,2 fogyasztást. Ugyanannál a benzinkútnál és ugyanannál a töltõfejnél tankoltam.

Sajnos úgy tûnik nem a benzinszint jelzõm szar, hanem a fogyasztásom. Van valami tipp, hogy mit nézessek meg az autón, vagy inkább hirdessem meg....??? :(

Ma megkapta az új papucsokat. Látványnak tök jó!!!
2010.11.12 09:37:41 (3052.)
kenci
(Bükkzsérc)
90-nél 3000 körül forog a motor, ez nem egy eget verõ érték. A napokban voltam egy öreg szakinál, aki a suzukinál töltötte a fél életét és Õ is azt javasolta, hogy pörgetni kell....
2010.11.12 08:42:25 (3051.)
*MEB*
(Békéscsaba)

Előzmény: Móóó @ 2010.11.11. 21:49:16



Khmm... még véletlenül sem akarok beleszólni mások vezetési szokásaiba, de - ugyan nem tudom milyen forgalmú az a fõút-, az indokolatlanul lassú haladás is ugyanolyan veszélyes, mint aki 150-el tép el melletted.

Nekem is ugyanaz a tapasztalatom, mint nyuszynak. A 100-110-es tempó nem okoz sokkal nagyobb fogyasztásnövekedést - fõleg ha egyenletesen vezet az ember-, mintha 80-al haladnék.
2010.11.12 07:32:57 (3050.)
Ice-Man

Előzmény: Kopter @ 2010.11.12. 02:12:01



Nálam 6-7,5-ig terjedõ tartományban mozog a fogyasztás.
6 körül mentem vele a gyári gumikkal óvatos tempóban kevés terepen, a BFG A/T gumikkal 50-50% terep és aszfalt mellet 7-7,5 között eszik. Ehetne kevesebbet is egy ilyen kicsi autó, de még mindig jobb, mint a picupok 11-12 liter körüli fogyasztása....
Intercoleres motor 86 lovas, aszfalton 100-120 között utazóban szépen megy.

Ice-Man szerkesztette 2010.11.12 07:34:20-kor.
2010.11.12 06:27:40 (3049.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Móóó @ 2010.11.11. 21:49:16


Érdekes dolog ez, az enyém gumitól és felhasználástól függõen 8-10 között eszik.
Egyszer régen kipróbáltam, hogy van-e különbség, ha ugyanazt a 150 km-es utat a szokásos 100-110-es tempóban teszem meg, vagy ha óvatosan bánok a gázzal, és 80 körül haladok.
Emlékeim szerint valami elhanyagolható pár decis különbség jött csak ki.
2010.11.12 02:12:01 (3048.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Ice-Man @ 2010.11.11. 17:16:12


Milyen fogyasztásokat mérsz a 86 LE-s dízellel?
Az intercooleres motor?
2010.11.11 22:33:13 (3047.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Móóó @ 2010.11.11. 21:49:16


Én azért nem hagyom ellustulni.... :) :) :)
2010.11.11 21:54:29 (3046.)
Móóó

Előzmény: livinti @ 2010.11.10. 20:00:54


Nekem ez új... elsõ stabi nélkül használjátok?
2010.11.11 21:49:16 (3045.)
Móóó

Előzmény: tinca @ 2010.11.11. 17:56:23


Hm... nekem tankolástól -ig 450km-t gurul az autó (nyáron)... igen vegyes használatnál. Bár fõúton nem nyomom 70-80 fölé.
Egyébként logikus, hogy ennyit eszik... csak rá kell nézni a fordulatszám mérõre. Egyszerûen rövidek a fokozatok, pörög a motor. Terepre tervezték...
2010.11.11 19:30:20 (3044.)
kenci
(Bükkzsérc)
Hát a várost azt nem igazán szereti és tényleg beleszalad a 10-be....szerintem az asszonnyal tankoltasd ezután :) :) :)
2010.11.11 17:56:23 (3043.)
tinca

Előzmény: tinca @ 2010.11.11. 13:31:37


Eredmény:
350 km-t ment az autó tankolástól tankolásig, amibõl 140 km közút 90-es, 100-as tempóval, és 200 km város, amit a sportos lábú kedvesem követett el. Terep talán 10 km lehetett...

Fogyasztás: 10,14 amit kissé túlzónak érzek. Vannak ötletek, tippek, hogy ezt miként lehet "normalizálni", vagy ez a normális???
Mértem már tisztán közúton 7,3-at. Azzal valahogy ki tudnék békülni...

Azért nem vettem pickupot, mert nem akartam egy nagy fogyasztású hobbi autót... :(
2010.11.11 17:54:37 (3042.)
Ice-Man

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.11. 17:47:58


Igen...
Témoin de Bougie de Préchauffage....
(Pour Modéles á Moteur Diesel)

81A300 van a kép alatt...
2010.11.11 17:47:58 (3041.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Ice-Man @ 2010.11.11. 17:42:48


A használati utasítást nézted már?
2010.11.11 17:42:48 (3040.)
Ice-Man

Előzmény: nyuszy @ 2010.11.11. 17:39:32


Én sem tudom igazából mit jelez vissza, nem a motor diagnosztika az biztos, mert az egy másik.... :)