Vitara



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 15238 Oldalak:  <<  1  2  3  4  5  ... 301  302  303  304  305   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2010.03.10 16:44:28 (1288.)
ácsikari

Előzmény: schrank @ 2010.03.10. 16:07:50


A samun nekem is traktor buggy volt. azzal versenyeztem. versenyeken nem találkoztam sok vitarával. azok közül a Menich Pisti traktorgumit használt. Nem emlékszek olyan versenyre ahol végig ment volna féltengelytörés nélkül. Abban teljesen igazad van hogy a kocsi és gumi képességeit jól kell kihasználni. Te mennyit használod közúton és terepen? és milyen terepen?
Te most erõsködsz egy olyan gumi mellett amit csak offroadra használ mindenki. Közúti forgalomban estleg olyanok használják akik minden nap terepre mennek és létfontosságú hogy ott haladjanak! Versenyeken is sok olyat láthatsz hogy megjön a rendszámos verda normál gumikkal, aztán ott átcserélik.
Nem egészen értem a kardoskodásod ezen gumi mellett, de szívesen meghallgatom az indokod!!
2010.03.10 16:07:50 (1287.)
schrank
maradjunk annyiban hogy a legkisebb méretû simex mintás gumi is sok az összes suzukinak , mert kizárt hogy bármelyik is ki bírná használni , de a havernak a traktormintás nem ette a féltengelyeket versenyeken a vitarán ami köztudottan nagyobbat harap mint a neves gyártó által kiötlött minta és nem egy samus is rákapott ezután akkor milyen hajtásláncbeli cselekvésképtelenségekrõl vitatkozunk ? tisztában kell lenni az autó képességeivel és ahhoz mérten kell azt vezetni , hogy minél többet kihozzunk a gumi és a kocsi párosításából, és az meg hogy átlag terepjárós mit jelent ? ugye nem azok akiknek túrákon le kell metszeni a gallyakat ne hogy összekarcolja a fényezést ...
2010.03.10 15:33:12 (1286.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: ácsikari @ 2010.03.10. 07:45:34


Öööö... Úgy értem, az eredeti helyén milyen :)
2010.03.10 12:01:41 (1285.)
hudi

Előzmény: kenci @ 2010.03.09. 22:06:10


Pár szérián.
2010.03.10 07:45:34 (1284.)
ácsikari

Előzmény: nyuszy @ 2010.03.10. 06:31:10


Itt van egy a félkész prototipusban. Sajnos még nem indítottuk be!
A fogyi az biztos kb 12-14 körül lehet- függõen a váltótól!
Mivel nem sok szaladgál belõle ezért nincs infó arra hogy mennyire megbízható és tartós!
2010.03.10 06:31:10 (1283.)
nyuszy
(Székesfehérvár)
Érdekességképpen kérdem, van valakinek tapasztalata a V6 Vitara-motorral?
Mennyire tartós, mennyire megbízható, mennyit fogyaszt?
2010.03.09 22:09:44 (1282.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Kandurcás @ 2010.03.09. 21:54:53


Ezért találták fel a temosztátot!
2010.03.09 22:06:10 (1281.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: hudi @ 2010.03.09. 21:38:16


Traktoron viszkós van ? :O :O :O
2010.03.09 21:54:53 (1280.)
Kandurcás
Na tehát akkor mindig pörögnie kell. Hát jó, bár akkor egy keveset mindig hüt ez meg mínuszokban nem feltétlen elõny.

Termosztát ügyben mindjárt visszaolvasok.

Olajokról volt már szó? Mibe mennyi kell és milyen típus?
elsõ difi, hátsó difi, váltó, terepváltó,kormány szervo, motor meg még nem is tudom hol van olaj...
2010.03.09 21:38:16 (1279.)
hudi

Előzmény: kenci @ 2010.03.09. 21:23:51


Holnap megnézem nektek, hogy a német gyártotta beindul-e indításkor. Zsír új az mtz trakin.
2010.03.09 21:25:32 (1278.)
ácsikari

Előzmény: kenci @ 2010.03.09. 21:23:51


Van egy pár darab úgyhogy az ilyen nem gond! :)
De azért egyszer meglátogatlak! :)
2010.03.09 21:23:51 (1277.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: ácsikari @ 2010.03.09. 21:18:30


Amelyikben nem megy a viszkós venti? Lehet, hogy felforr benne a víz, mire ideér... :) :) :) de kicserélem Neked egy mûködõ darabra....csak hogy lásd, milyen amikor rendesen mûkszik :) :) :)
2010.03.09 21:18:30 (1276.)
ácsikari

Előzmény: kenci @ 2010.03.09. 21:09:12


Előzmény: nyuszy @ 2010.03.09. 21:09:42


Oké. Indul a nagy fekete autó!........
2010.03.09 21:09:42 (1275.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: ácsikari @ 2010.03.09. 21:07:04


Pedig az tényleg olyan, hogy valamilyen fordulaton mindig megy.
2010.03.09 21:09:12 (1274.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: ácsikari @ 2010.03.09. 21:07:04


Lehet, hogy nem volt benne "lekvár" és azért nem ment! :) :) :) :) Könnyen ki lehet próbálni, hogy megfelelõen mûködik e: indítás elõtt le kell fogni valamivel (kikötni egy szál cérnával).Ha nem tépi el (szabadon elforog a tengelye) akkor jó, ha keményen fogja a ventit, akkor nem annyira :) Amúgy meg mindketten tudjuk, hogy mirõl beszélünk... :) :) :) de mivel kijelentetted, hogy meghallgatsz másokat is, így bátorkodtam kötözködni :) :) :) :) Egyébként a sz@r viszkokuplunk elég drágácska 20-60 ezer darabja. :O


kenci szerkesztette 2010.03.09 21:14:49-kor.
2010.03.09 21:07:04 (1273.)
ácsikari

Előzmény: kenci @ 2010.03.09. 21:01:11


Na tessék! Már kötözködnek!!!
:) :) :) :) :)
(akkor egyet biztos cserélnem kell mert az nem ment)
:)
2010.03.09 21:01:11 (1272.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: ácsikari @ 2010.03.09. 20:56:09


A viszkó venti zsír új állapotban is MEGY, csupán alacsony sebességgel és a hõmérséklet emelkedésével egyenes arányban zár! Ez a lényege.
2010.03.09 20:56:09 (1271.)
ácsikari
HÚÚÚÚÚ!
Sok mindenre akarok reflektálni!!!
A viszkó ventinek az a lényege hogy HIDEGEN NEM MEGY!!!! Amikor meleg már a víz meg a motor akkor kapcsol! HA JÓ!!!

Normál felhasználásra MAXIMUM a puma mintát ajánlom!!!!
A simex minta túl zajos és fölösleges országútra!! Terepen meg csak egyszer rugasd meg olyan helyen ahol esetleg köves vagy gyökeres a terület aztán kuka az elsõ difi.

A vitara meg csak lóerõben erõsebb a samunál. Mind a váltóáttétel, mind a hajtáslánc gyengébb! A hajtáslánc sokkal gyengébb!!! És itt a terhelhetõségre célzok.

De ha valakinek más a véleménye azt nyugodtan tartsa meg magának!!! :) :) :)
Akik ismernek tudják hogy meghallgatok mindenkit és ha igaznak látom amit mond akkor el is fogadom.
De akik ismernek azok azt is tudják hogy én minden nap ezzel foglalkozok! ;)
2010.03.09 20:54:43 (1270.)
Vili
(Lakitelek)
Nekem a 82 fokos vált be én azt tenném hamarabb nyit.
2010.03.09 20:53:00 (1269.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Kandurcás @ 2010.03.09. 20:26:56


Keress vissza, pár hónapja valaki kinyomozta, melyik a jó a három közül!
2010.03.09 20:29:58 (1268.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Kandurcás @ 2010.03.09. 20:26:56


Ha viszkokuplungos a ventije, akkor természetes dolog, hogy azonnal forog, a Jimny is ilyen.
2010.03.09 20:26:56 (1267.)
Kandurcás
Sziasztok!

Ma beugrottam autósboltba termosztátot venni a Vitarahoz. Mondja az eladó, hogy van 82, 88 és 91 fokos, melyiket kérem? Mondtam, hogy hát gondolom olyan kéne bele amilyen a gyári...(régi már nincs meg)

Aztán azt nem tudta senki, hogy milyen lehet a gyári hõértéke. Amúgy méretre mind a három jó lett volna. Lényeg, hogy végül nem vettem, gondoltam megkérdezem tõletek.
Melyik a jó, vagy ajánlott bele?

Másik dolog, hogy hideg motor esetén is, ha beindítom a kocsit, indításkor elindul a hûtõventi és folyamatosan mindig megy. Ez gondolom rendellenes.



Kandurcás szerkesztette 2010.03.09 20:28:54-kor.
2010.03.09 20:25:54 (1266.)
kenci
(Bükkzsérc)
A Puma (Malatestánál Kobra; Insa Turbónál Sahara) egy jó kis mintázat. Én használtam ezt is: terepen jól teljesít. Jelenleg az Insa Turbo, Dakar névre keresztelt (régebbi Bfg M/T utánzat)ot használom és errõl is csak jókat tudok mondani. Ezek bõven megfelelnek egy átlag terepjárós igényeinek és egy átlagos terepjáró hajtásláncának. A Simex (Kaiman=Special Track) mintázat kizárólag extrém terepezésre való (szerintem), mert ez már nagyon brutál és baromi könnyen szét lehet szedni vele az autót!!! Én biztosan nem tenném Vitarára. Arra bõven elég a Puma, vagy az általam használt Dakar 195R15, vagy 205/70R15 méretben.Természetesen arra készülni kell, hogy a futózott abroncsok futásteljesítménye jóval elmarad az eredetitõl!!!

kenci szerkesztette 2010.03.09 20:28:14-kor.
2010.03.09 20:17:33 (1265.)
karcsi

Előzmény: josh @ 2010.03.09. 19:55:40


itthon az árak, a kaiman-nak kb. 85 euro, a puma mintás kb. 78 euro

karcsi szerkesztette 2010.03.09 20:18:45-kor.
2010.03.09 20:13:41 (1264.)
josh

Előzmény: schrank @ 2010.03.09. 20:08:23



engem arról gyõzködtek korábban,hogy nem érdemes eröltetni aszfaltra.....viszont terepen jobb!
nehéz kérdés ez uraim!viszont nem anyagi szempontból,mert majdnem egy árban vannak!
2010.03.09 20:08:23 (1263.)
schrank

Előzmény: josh @ 2010.03.09. 20:05:56


miért, mi a baj vele asztfalton ?!
2010.03.09 20:05:56 (1262.)
josh

Előzmény: LipiG @ 2010.03.09. 20:00:15




Úgy gondolom,hogy bár erõsebb a vitara mint a samu,azért én meg fogok elégedni a 195-el.Az egy percig sem vitatom,hogy jobb a simex,csak ugye az meg aszfalton nem az igazi...
2010.03.09 20:02:20 (1261.)
schrank

Előzmény: LipiG @ 2010.03.09. 20:00:15


az lenne az igazi ha csinálnának 175-ös kaiman-t de maradjon ugyan olyan magas mint a 195-ös :(
2010.03.09 20:00:15 (1260.)
LipiG
(Mád)

Előzmény: schrank @ 2010.03.09. 19:22:31



Azért ezt Te se hiszed el, hogy a puma nem jó semmire?

Előzmény: karcsi @ 2010.03.09. 19:34:21



Nálunk itt a zemplénben jó kis agyagos sár van és gumi miatt (puma) még nem akadtam el sose, kivitt mindenhonnan.
Ha szélesebbet akarsz akkor 205/70R15 amit feltudsz tenni, de ez alacsonyabb mint a 195/80. Én az utóbbit választanám, fõleg hogy futózotban ez szélesebb a normál 195tõl.
2010.03.09 19:58:28 (1259.)
schrank

Előzmény: josh @ 2010.03.09. 19:55:40


én már azt sem értem hogy-hogy nem ölték meg az arósok :D
2010.03.09 19:57:30 (1258.)
schrank

Előzmény: karcsi @ 2010.03.09. 19:53:25


a simex az egy márka mint a láncfûrésznél a stíl , eredeti simex gumi olyan "puha" hogy tilos vele aszfalton menni mert lezabálja ezért is olyan jó az öntisztuló képessége, a kaiman mintás futózottaknak a mintálya egyezik a simex-szel de a gumiösszetétel kemény ...
ha nagyon akarod akkor veheted úgy hogy a kaiman = simex :D
2010.03.09 19:55:40 (1257.)
josh

Előzmény: schrank @ 2010.03.09. 19:22:31


azért kovászna megye még nem a tengerpart! :) de most,hogy így mondod,tényleg nincs közel,bár nekem a határ csak 60 km...

Karcsi!odaát milyen árakon vannak?
2010.03.09 19:53:25 (1256.)
karcsi

Előzmény: schrank @ 2010.03.09. 19:36:58


nekem is a195/15 méretet ajánlották, (a kajmán az általam megjelõlt simex?) mert nem nagyon vagyok témába ,es a forgalmazo azt mondta, ha terepre kell akkor simex.
2010.03.09 19:36:58 (1255.)
schrank

Előzmény: karcsi @ 2010.03.09. 19:34:21


nekem a legkisebb 195/R15 kaiman van , emelés igazából a pótkocsi miatt kellett hátul persze a hátsó rugót kicserélni teljesen egyszerû aki nem látott ilyent az is meg tudja csinálni erre én vagyok az élõ példa :D
2010.03.09 19:34:21 (1254.)
karcsi
a puma mintás gumi, sáros erdei uton ,hogy viselkedik? nem csuszik? és szeretnék széllesebbet is , melyik a megfelelõ méret amit vehetek ,annélkül ,hogy a rugot vagy bármit meg keljen magasitani vagy emelni az auton .(itt az erdélyi hegyekrõl ,a keleti Kárpátokrol beszélek ,és hogy ha erdélyben jártok,akkor szivesen látlak benneteket is)

karcsi szerkesztette 2010.03.09 19:38:17-kor.
2010.03.09 19:22:31 (1253.)
schrank

Előzmény: josh @ 2010.03.09. 18:38:35


ne is zavarjon hogy a fekete-tenger partjáról ír :D
én a kaiman-ra szavazok nekem is az van a puma azért kíméli a hajtást mert nem jó semmire :P
a kaiman az egy utca traktor minta ;)

schrank szerkesztette 2010.03.09 19:28:33-kor.
2010.03.09 18:38:35 (1252.)
josh

Előzmény: karcsi @ 2010.03.09. 18:11:17




Ahogy írtam,én is azt fogok(puma minta) a vitarára venni!Én nagyon meg voltam vele elégedve a samun is!

miskolcon jó pénzért hozzá lehet jutni!tavaly 16-17 körül vettem darabját!(valahol írtam is annno az árát)

közben megnéztem:195/15 -15990.-ft áfásan

josh szerkesztette 2010.03.09 18:41:15-kor.
2010.03.09 18:34:34 (1251.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: karcsi @ 2010.03.09. 18:11:17


Szerintem bõven elég lesz neked a Puma, a Simex-mintás gumival már túl könnyû hajtásláncot megölni.
2010.03.09 18:11:17 (1250.)
karcsi
Sziasztok. Gumit szeretnék vásárolni a vitarára ,a baj csak az hogy nem tudom eldönteni, hogy milyent. A vitara csak kimondottan az erdõn lessz használva,( terepen, de nem off road-ozni), de nem is szeretnék a sárba rekedni. Feltöltöttem két fotot ,két gumirol a felhasználó képekhez,,és nagy segitségemre lenne néhány vélemény ezekrõl a gumikrol és hogy melyiket tanácsos használni az erdõre. Nagyon köszönöm
2010.03.09 17:24:44 (1249.)
schrank

Előzmény: Szabolcs @ 2010.03.09. 17:03:49


esetleg kuplung ;)

schrank szerkesztette 2010.03.09 17:24:59-kor.

schrank szerkesztette 2010.03.09 17:25:25-kor.
2010.03.09 17:03:49 (1248.)
Szabolcs
Sziasztok. Van egy kis gondom a kapcsolokarral,neha egyaltalan nem akarja bevenni az 1-est.Aztan kell keresgelni,hogy melyik fokozatot veszi be,es utanna beveszi az 1-est is. Ez lehet a hideg es suru olajtol? Vagy van valami kopo alkatresz? Netalan egy keveset kell allitani a karon? Koszi a valaszokat es bocsi az ekezetekert :D :)
2010.03.09 07:08:33 (1247.)
schrank

Előzmény: schrank @ 2010.03.09. 07:01:35


http://suzuki4x4.hu/image/h/507/27119.jpg
ez-E :P
2010.03.09 07:01:35 (1246.)
schrank
nekem 195/15-ös kaiman van a vitarán a gumi 80%-os 15 mm-s bütyke van középen és így 70cm gödröknél beleért a sárvédõbe , hátul már meg lett emelve csirke gátlókkal eleje macerás de ott nem is volt annyi baj ezen a téren a difi magassága így 25cm , a kerékagykapcsolóról meg annyit hogy 20k-ért pikk-pakk el lehet adni a kézikapcsúlásúnak párját úgy hogy az autómatát sem szeretném kevesebbért bár írtátok hogy nem olyan bika mint a manuális de akinek csak díszbuzidzsipp kell annak megéri :D
2010.03.08 22:33:26 (1245.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: ácsikari @ 2010.03.08. 18:50:44


Utánanéztem, igazad van.
2010.03.08 22:28:01 (1244.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: nyuszy @ 2010.03.08. 21:59:48


Szerintem szvsz nélkül is el kell férnie :) :) :) azért ez még nem egy nagy méret, max néhány cm plusz átmérõben...
2010.03.08 21:59:48 (1243.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: josh @ 2010.03.08. 21:08:10


Szvsz. az gond nélkül el fog férni emelés nélkül is.
(Azért csak szvsz., mert a futózott gumiknál a valós méret eléggé változó.)
2010.03.08 21:18:34 (1242.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: josh @ 2010.03.08. 21:08:10


Az egy okos méret és egy jó minta!!! Ha felteszed rá, majd meglátod, hogy továbbra is aggaszt e a dolog! (Azért ez nem samu, terepen óvatosabban gyötörd) :)

kenci szerkesztette 2010.03.08 21:21:11-kor.
2010.03.08 21:08:10 (1241.)
josh

Előzmény: kenci @ 2010.03.08. 20:39:43




a samumon 195/80/15 méretû cobra(puma) volt!úgy gondolom,hogy erre is jó lenne az a típus!

õszintén szólva, ránézésre is vannak aggályaim a a jelenlegi magasságot illetõen!
2010.03.08 20:39:43 (1240.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: josh @ 2010.03.08. 20:01:00


Elõször is el kell dönteni, hogy mekkora méretû lesz az a "normális gumi", aztán lehet számolgatni, hogy elfér, vagy nem. Ha nem túl nagy a gumi mérete, akkor fölösleges az "égbe" emelni, mert a difi(k) magassága nem fog változni és úgyis azok érnek le elõször. A méretválasztást sokkal fontosabb kérdésnek tartom, mert a vitara eleje nem nagyon szereti a brutál méretû és mintázatú gumikat! Mivel ott nem merev híd van, vigyázni kell a féltengelyek csuklóira is!Én elõbb vennék rá egy (inkább 4)normális mintázatú és méretû gumit (M/T), próbálgatnám és utána eldönteném, hogy valójában szükségem van e az emelésre!

kenci szerkesztette 2010.03.08 20:47:51-kor.
2010.03.08 20:01:00 (1239.)
josh

Előzmény: schrank @ 2010.03.08. 15:54:17




-vadászni fogom használni,ezért valami normális gumit is kell tenni alá!

-örülnék,ha valaki komolyan venné az emelési szándékomat :) )),és elmondaná,hogy milyen teló lenne ideális!?