Jimny



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 14408 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 285  286  287  288  289   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


23:05:13 (14408.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Ervin @ 2018.02.23. 12:51:29


A fokozatok közötti áttételkülönbség minden autónál csökken felfelé haladva a fokozatokon. Egyes és kettes között a legnagyobb az ejtés, aztán fokozatosan csökken.
Rossz nyomon jársz ezzel a váltó fogaskerék cserével, ilyet nem lehet összelegózni. Akkor már inkább a difi...
Illetve amit más is ajánlott: nagyobb (pl. 215/75) gumi. Annál nagyobb módosítást, mint amit a gumiméret ad, nem is bír el a motor.
De csinálhatsz bármit, sajnos nem lesz a sztráda ördöge... :)
18:02:50 (14407.)
Ervin
(Budapest)
Köszi
15:47:20 (14406.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: Ervin @ 2018.02.23. 12:51:29


H/T Highway terrain
A/T All terrain
M/T Mud terrain

Szándékosan írtam le mindhármat, így látható a sorrend is.
A H/T gyakorlatilag utcai gumit jelent terepjárókra kifejlesztve.
12:51:29 (14405.)
Ervin
(Budapest)
Köszönöm a hozzászólásokat....a motorom típusa G13BB,viszont nem tudom mit jelent a H/T gumi..Gondolom ha növelem a kerékátmérőt,akkor nagyobb a végsebesség is,de lenne itt még más is.Néztem ezt a sebbességváltó áttételezési táblazatot,és szerény véleményem szerint,itt van a kutya elásva.Már amúgy is tapasztaltam,hogy ha mondjuk 4-ben kihuzatom 3000-ig,és még ha rugalmasan is váltom fől 5-be,akkor is csak kb. 2800-ig esik vissza a fordulat.Szerintem ez kevés.A táblázatban a 4-ik fokozat 1,190-as értékkel bír,míg az 5-ös 1,000.A lejjebb lévő fokozatok közötti érték külömbség jóval nagyobb.Ismerünk-e olyan autószerelő mestert,aki a váltó szétszerelésével,és az ötödik fokazat fogaskerék cseréjével(mondjuk a gyári 1,000 értéket,lecsökkenti 0,800-as méretre) növelné a végsebességet?
12:02:05 (14404.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2018.02.23. 11:23:22


A 2-3.000 r/m-es tartománynak inkább a felső fele: 2.000 felé inkább csak sebességet tartani, síkságon - a nyomaték alacsony fordulatszámon nem egészséges.
De ha valami ’’komolyabbat’’ kérsz tőle (pl. emelkedő), nyugodtan ki lehet motorozni 4.000 környékére: akkor jön meg a terepjáró kedve ;)

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.23 12:02:55-kor.
11:47:37 (14403.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: M. Zoltán @ 2018.02.23. 11:23:22


Ezt még 205/70-es H/T-s abroncsokkal mértem ki (B’S’ Dueler 684), természetesen 5.-ben:
http://suzuki4x4.hu/image/h/3200/67544.jpg
[ill. ld. saját képeim]
A sebességek óra szerint, ami a valóságban kb. 5%-kal kevesebb.

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.23 11:52:40-kor.
11:30:36 (14402.)
fkorei
(Mogyoród)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.23. 11:09:54


Ja ja. A samurai a G13BA-val, 70 lóerővel is tudja. Sőt még többet is :)
Egyszer megnéztem mennyi a vége, ki kellett várni, de elérte óra szerint a 140-et. (persze a valós vagy 5km/h-val kevesebb lehetett)
De a 90-100 az a kellemes utazósebesség ezeknél a kis kockáknál.
11:23:22 (14401.)
M. Zoltán
(Budapest)

Előzmény: Ervin @ 2018.02.23. 10:21:46


GPS szerinti (óra szerint több) 100-110 km/órát az M13A motorral simán megy, gyári méretű H/T gumikkal. Előzéskor ennél többet is próbáltam, de zajos lesz, hosszabb távon nem élvezhető. Szerintem ennek a motornak 2000-3000 között optimális az üzemeltetése, erő-fogyasztás-zaj szempontból, de a 3000 fordulat még nincs 90 se, innen felfelé ki-mit vállal fogyasztásban, zajban...

M. Zoltán szerkesztette 2018.02.23 11:24:47-kor.
11:09:54 (14400.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Ervin @ 2018.02.23. 10:21:46


Melyik ’’Type’’, ill. milyen motorral? Egy M13A-snak magasabb A/T-s gumikkal is könnyen ki kellene vágnia a 100-110 km/h-t; a 120 környéke már türelemmel jön meg, de azt is tudja tartani (csak akkor már megissza a 10 l-t hkm-enként..)
Gyári méretű H/T-vel pedig a fenti adatokhoz hozzá lehet adni la. 5 km/h-t.
Viszont a fogyasztása 90-100 km/h körül a legkedvezőbb; meg 110 felett oda kell figyelni az oldalszélre.

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.23 11:15:38-kor.
2018.02.23 10:21:46 (14399.)
Ervin
(Budapest)
Sziasztok...érdeklődni szeretnék,hogy mi a véleményetek az alábbi kérdésemről...Kedvelem a Jimny-met,de a végsebességével kapcsolatban,van egy kis szálka az örömben.Minden nap közlekedek vele autópályán,és hát a 90 Km/h-s utazósebességet egy cseppet keveslem.Nem mondom,a 20 centis hóban is hazajutok a hegytetejére minden nap,de a közúton szeretnék gyorsabban haladni.Tehát azt szeretném kérdezni,hogy átszerelhető-e a váltó,vagy difi,vagy akármi,ami által gyorsabb utazósebességet lehet produkálni.Nem akarok 200-al száguldozni,de az autópályán azért jó volna tartani azt a 110-120 Km/h-s utazósebességet....Mi a véleményetek? Üdv:Ervin
2018.02.23 04:17:41 (14398.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: papas @ 2018.02.22. 23:08:36


Köszönöm.
2018.02.22 23:08:36 (14397.)
papas
(.)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.22. 21:05:29


Ha jól emlékszek Osramnak láttam olyan lámpáját, hogy ködlámpa+menetfény, univerzális volt a felfogatása, de 70-80 körül rémlik az ára.
https://lumenet.hu/osram-ledriving-fog-nappali-menetfeny-led-kodlampa

papas szerkesztette 2018.02.22 23:10:33-kor.
2018.02.22 21:05:29 (14396.)
osvath14
(Tét)
A google-t olvasgatva azt szűrtem le, hogy ködlámpa helyére szerelhető nappali menetfény. (?) Ismertek olyan márkát és típust amit tetethetek Jimnybe?
Köszi.
2018.02.20 21:32:29 (14395.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: fkorei @ 2018.02.20. 12:43:51


Én is, de egyikünknek biztos igaza lesz. :)
Mondjuk az új Jimny gyártásának helyéről még nem láttam semmi infót, de az 1,2-es motorral önmagában még nincs gond.
2018.02.20 14:42:01 (14394.)
deerhunter
(csákvár)
Van a suzukinak már régi működő turbómotra japánban mind az egyik se rossz
2018.02.20 12:43:51 (14393.)
fkorei
(Mogyoród)

Előzmény: Tobzos @ 2018.02.19. 21:11:07


Engem meg lehet győzni, én ezt csak olvastam :)
2018.02.20 11:46:54 (14392.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.20. 10:35:48


Az X-trail estében a japán dízelnek is vannak kényes pontjai, de ahogy írod is, innentől (megkapta a rönyó dízelt) nagyon sokan átkozzák. Azért azt hozzá kell tenni, hogy ezen autók nagy része kintről behozott, vagy már sokadik gazdás autó. Ha pedig az előző tulaj occsó gázolajjal járt és a legolcsóbb szűrőket tette bele, akkor semmin nem kell csodálkozni. A Delphi rendszer elég érzékeny és ha megtalálja a megfelelően igénytelen gazdáját, akkor abból hamar sírás és káromkodás lesz...
2018.02.20 10:35:48 (14391.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: Kopter @ 2018.02.19. 21:20:18


Ld. GV-k, 2005-ig és után; de pl. a Nissan XTrail-nél is pont ez választóév...
2018.02.19 21:51:53 (14390.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Kopter @ 2018.02.19. 21:20:18


Ez egy okos ember volt, hajlok rá, hogy egyet értsek vele.
2018.02.19 21:50:41 (14389.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Tobzos @ 2018.02.19. 21:28:24


Úgy legyen!
2018.02.19 21:28:24 (14388.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: kenci @ 2018.02.19. 21:19:48


Adjunk nekik esélyt, hátha Suzukiból még a turbós is jó lesz. :)
2018.02.19 21:20:18 (14387.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: Hegyjáró @ 2018.02.19. 15:50:19


Nekem is. Amikor a Jimnymet megvettem, már akkor tudtam, hogy az lesz az utolsó autóm. Ami most következik autógyártás címszó alatt (nem csak a Jimny esetében), azt már nagyon nem nekem találták ki. Bár ahogy egyik autószerelő ismerősöm elejtett egy megjegyzést úgy 3 évvel ezelőtt: "Az autógyártást befejezték 2006-ban." Elég könnyen egyet tudok érteni vele ebben.
2018.02.19 21:19:48 (14386.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Tobzos @ 2018.02.19. 21:11:07


Sajnos a suzuki is kezd átnyergelni a turbós motorokra, pedig a szívó motorjai legendásan jók. :( Én most az új vitarát nézegettem. 1.6 szívó ( 5 - 6 liter fogyasztás) motorral már csak tavasz/nyár környékéig szerelnek, aztán jön az 1.0 és 1.4 boosterjet. :(
2018.02.19 21:13:05 (14385.)
peppy
(Sátoraljaújhely)

Előzmény: papas @ 2018.02.16. 21:24:59


Jó a meglátásod!
Ha a P-ből jössz lefele D ig tudod könnyen lehúzni.
Utána jobbra kell a kart tolni /3/ és mehet lefele /2/ /1/
Jobb kormányosnál balra kell tolni D-nél.

2018.02.19 21:11:07 (14384.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: fkorei @ 2018.02.19. 15:06:29


Az új Ignis Japánban készül.
Amúgy az az 1242 cm3-es szívó négyhengeres szerintem elég jó motor, nem is döglött, a fogyasztása is meggyőző...
2018.02.19 19:15:44 (14383.)
Verhovina
(Miskolc)

Előzmény: kjoci @ 2018.02.14. 13:18:43


Uhh....részvét :(

Miskolci vagyok én is, belegondolni is rossz, hogy a környéken ilyen történt....:(
2018.02.19 15:50:19 (14382.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: fkorei @ 2018.02.19. 15:06:29


Egyre kevésbé tetszik...
2018.02.19 15:06:29 (14381.)
fkorei
(Mogyoród)
Most olvastam az új Jimnyvel kapcsolatban:

Expected presentation: 88th Geneva International Motor Show, 8-18 March 2018
Expected engines (gasoline only) in Europe: 1.0L (112 HP) BoosterJet and 1.2L (92 HP)

Vagyis, elvileg a 2018. 03. 08-18 közötti "Genfi Autószalonon" mutatják be, és úgy tudom Indiában fog készülni mint az új Ignis.
2018.02.19 11:18:44 (14380.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: samuamegyébõl @ 2018.02.18. 00:07:52


A pálca eltört?
Vigyázz, úgy emlékszem, az nem az egyenes változat - használd az itteni ’’Keresés:’’-t: korábban részletesen volt szó erről, talán méretekkel is!
( Egy kényelmetlensége van, hogy csak a tartalmazó h.sz.-kat adja vissza, a válaszláncot nem - ahhoz vissza kell lapoznod, legegyszerűbben időpont szerint.)

KIEG.
rákerestem: tavaly máj.vége-jún.eleje, alább is aktív mesterek főszereplésével ;)

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.19 11:24:58-kor.
2018.02.19 11:14:25 (14379.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: papas @ 2018.02.18. 21:32:28


Pontos, tömör összefoglalás! - annyival lehet kiegészíteni, hogy a kardán [nem] mozgását meg lehet figyelni a motortéren keresztül is (vagyis ’barlangászás’ nélkül): sebességbe rakva, és kicsit gurigázva a kocsival.

//

Előzmény: Kopter @ 2018.02.18. 17:27:04

Előzmény: kenci @ 2018.02.18. 19:38:05

’’No-no, Fiam - kőből ...’’ azaz, 1.5-es motorral nem lehet Jimny-t építeni? :D
2018.02.19 07:26:56 (14378.)
Kopter
(Vác)

Előzmény: kenci @ 2018.02.18. 19:38:05


Már azt hittem lemaradtam valamiről a hsz-ek alapján itt alább.
2018.02.19 06:10:40 (14377.)
Broad
(...)

Előzmény: papas @ 2018.02.18. 21:32:28


Köszi, így már értem. Megnézem.
2018.02.18 21:32:28 (14376.)
papas
(.)

Előzmény: Broad @ 2018.02.18. 20:46:29


Elsőnek én azt nézném meg, h az osztómű kapcsol-e.
Bekapcsolni 4kerékbe, majd az első kardánt próbálni megforgatni kézzel. Ha forog akkor az osztóművel van vmi, ha nem forog akkor az agyaknál lesz vmi. Ekkor jön az, h 4wd-be az elejét meg kell emelni, kézzel forgatni az egyik kereket és közben figyelni az első difi és az osztómű közötti kardánt. Ha forog, akkor kapcsolt, ha nem, akkor azzal az aggyal vmi van.
2018.02.18 21:02:33 (14375.)
Tobzos
(Budapest III. ker.)

Előzmény: Broad @ 2018.02.18. 20:46:29


Én arra tippelnék így elsőre, hogy valamelyik agykapcsolód vacakol.
2018.02.18 20:46:29 (14374.)
Broad
(...)

Előzmény: papas @ 2018.02.18. 20:30:54


Nem próbáltam ki, egy nagy pocsolyában állt a gép. De mit is kellene néznem pontosan?
2018.02.18 20:30:54 (14373.)
papas
(.)

Előzmény: Broad @ 2018.02.18. 19:58:18


Az első difi és az osztómű közötti kardán szabadon forog amikor benyomod 4 kerékbe?
2018.02.18 19:58:18 (14372.)
Broad
(...)
Üdv, új tulajdonosa lettem egy használt Jimny-nek. Ma olyan problémával szembesültem a Jimny-nél, hogy a 4x4 nem kapcsol be. Amikor, a kapcsolót megnyomom, utána a visszajelző lámpa világít, és kis csattanás is hallatszik, de a két első kerék nem kap hajtást.

Broad szerkesztette 2018.02.18 20:03:19-kor.
2018.02.18 19:38:05 (14371.)
kenci
(Bükkzsérc)

Előzmény: Kopter @ 2018.02.18. 17:27:04


Nem.
2018.02.18 17:27:04 (14370.)
Kopter
(Vác)
Létezik 1.5-ös benzines Jimny?!
2018.02.18 10:03:16 (14369.)
Robi
(Bokod)

Előzmény: samuamegyébõl @ 2018.02.18. 00:07:52


Szia!
AutoData szerint 4,9 liter a szűrővel együtt.
2018.02.18 08:05:14 (14368.)
Barna
(Baja)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.18. 04:19:39


Akkor Papas kollega megírta a tutit. :)
2018.02.18 04:19:39 (14367.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: Barna @ 2018.02.17. 22:46:04


Köszönöm. Ez ha minden igaz négy sebességes.
2018.02.18 00:07:52 (14366.)
samuamegyébõl
(budapest)
Sehol nem találom az 1.5-ös jimny motorolaj töltési mennyiségét. M15A Tudtok segíteni? Ja! És a nívópálca hossza még mindig érdekelnel!
Kösz!
2018.02.17 22:46:04 (14365.)
Barna
(Baja)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.17. 04:45:08


A Sidekickben az alacsonyabb fokozatokat engedi kapcsolni az előválasztó mozgó járgány esetén. Ha hülyeséget kérsz, letilt. :D
L - fix 1.
D3- Ezt én csak úgy tudom értelmezni, hogy 3 sebességes automatikus váltó van a gépben, ami azé’ nem a legmodernebb dolog. Még -ha van- OverDrive fokozattal sem, tekintve, hogy a fostos ’96-os Sidekickem már 4+OverDrive váltóval van szerelve.

Egyébiránt nekem nagyon bejött az automata: kényelmes, könnyen ki lehet tanulni a kezelését, és sok plusz karbantartást nem igényel.
Bátran vedd meg, szeretni fogod.
2018.02.17 22:27:20 (14364.)
Barna
(Baja)

Előzmény: RapaMoto @ 2018.02.13. 20:46:31


Nekem a Spuri alap, mikor "új játék" kerül a portára. Egy nagy flakont elküldök mindenbe. Rengeteg retket ki szokott szedni.

Én már rendes kúton tankolok, később nem erőltetem.
2018.02.17 07:53:42 (14363.)
Erik
(Sopron)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.17. 04:45:08


Az csirkékbe vissza lehet rakni 1-be és 2-be menet közbe
2018.02.17 04:45:08 (14362.)
osvath14
(Tét)

Előzmény: papas @ 2018.02.16. 21:24:59


Köszönöm szépen. Még arra leszek kíváncsi, hogy menet közben ezek között lehet-e választani?
2018.02.16 21:24:59 (14361.)
papas
(.)

Előzmény: osvath14 @ 2018.02.16. 19:54:40


„D” (előremenet)
Ez a helyzet a szokásos közlekedést teszi lehetővé.
A sebességváltó kar „D” helyzete mellett a gázpedált lenyomva automatikus visszakapcsolás érhető el. Minél nagyobb a jármű sebessége, annál jobban le kell nyomni a gázpedált a visszakapcsoláshoz.
„3” (alacsony 3)
Ez a helyzet az enyhe emelkedőkön, illetve lejtőkön történő haladást teszi lehetővé. Ebben a helyzetben érvényesül a motorfék hatása enyhe lejtőkön. A sebességváltó legfeljebb a 3. fokozatba vált fel.
„2” (alacsony 2)
Ebben a helyzetben a motor emelkedőkön nagyobb hajtóerőt biztosít, míg lejtőkön a motorfék hatása érvényesül.
„L” (alacsony 1)
Ebben a helyzetben a motor a lehető legnagyobb hajtóerőt biztosítja meredek emelkedőkön, mély hóban, illetve sárban, míg lejtőkön a lehető legteljesebb mértékben
érvényesül a motorfék hatása.
Kezelésibe ezeket találtam.
Sztem ez úgy van, ha balra van akkor D-4, ha jobbra lököd akkor D-3, ha lehúzod akkor D-2.. aztán lehet hülyeségeket írok :)
2018.02.16 19:54:40 (14360.)
osvath14
(Tét)
Mégis lesz Jimnym. Méghozzá automata.
Kérlek bennetek valaki írja le mit jelent a legalsó L állás, és a D-3.
http://suzukijimny.hu/#teljesitmeny
L állásban csak az 1. sebességet használja? A D miért nem simán van 3-as szám nélkül?
Furdalja az oldalamat a kíváncsiság. Köszönöm előre is.
2018.02.14 17:59:49 (14359.)
Hegyjáró
(Bp.)

Előzmény: kjoci @ 2018.02.14. 13:18:43


Fogadd őszinte együttérzésünket...!
( pedig a képek alapján nem tűnik ennyire olyannak..)
Itt "lent" meg másfél napi havazás után is alig maradt meg valami..
Ezért jó legalább egy színt csinálni: egyszer ránk is szakadt egy 50 éves vázág, de így csak a palatető bánta.

Hegyjáró szerkesztette 2018.02.14 18:01:41-kor.